    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara za naruszenie umowy o zakazie konkurencji
    Date: Sun, 15 Apr 2007 14:18:22 +0200

    Robert Tomasik dość niespodziewanie napisał(a):
    > Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    >
    > I trudno odmówić racji sądowi.

    A ja sie nie dokońca z Tobą i z sądem zgadzam, zwłaszcza, ze potencjalne
    szkody, jakich moze narobic pracownik przekraczając zakaz konkurencji mogą
    być dużo wyższe niż wynagrodzenie jemu wypłacane.
    Wiem, możliwe jest dochodzenie odszkodowania na zasadach ogólnych, ale
    możliwe jest też miarkowanie na zasadach ogólnych, ale wole aby to było
    czynione w konkretnym przypadku, a nie jako generalna zasada stawiająca pod
    znakiem zapytania całą instytucję kary umownej w zakazie konkurencji.
    Przecież w ej sytuacji mamy ograniczenie kary do zwroru tego, co dostał, za
    przestrzeganie zakazu, a to jest jakby co innego niżkara - to jest tylko
    zwrot tego co otrzymal.

    > Zwłaszcza, że owe zakazy konkurencji
    > często bywają podpisywane przez pracowników "postawionych pod ścianą"
    > groźbą Zwolenia z pracy w razie odmowy podpisania.

    A to jest inna sprawa - nie ulega wątpliwości, że w praktyce instytucja ta
    bywa naduzywana, ale powtarzam, powinno się zawsze rozpatrywać ewentualne
    przekroczenie granic prawa rozpatrywać tutaj in casu, a nie należy
    generalizować

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide