  • Date: Sun, 28 Nov 2004 15:43:05 +0100
    From: Jacek Ostrowski <j...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak się umówić z żoną?

    sandra napisał(a):
    > zniesienie wspolnosci majatkowej nie ma nic wspolnego z podzialem majatku
    > wspolnego sa to dwie rozne rzeczy...
    > pierwsza zwalnia od ponoszonych np. w przyszlosci dlugow druga zas dzieli
    > majatek po rowno lub zgodnie z poniesionymi w tym wzgledzie udzialami ...

    Może niejasno się wyraziłem. Zdaję sobie sprawę z różnicy między tymi
    dwoma rzeczami. Chodzi o to, że żona nie zgadza się na polubowne
    zniesienie wspólności majątkowej, więc chcę zawrzeć z nią umowę, że:

    - ona się zgodzi na rozdzielność majątkową _teraz_;
    - ja się zrzeknę swojej części naszego majątku drobkowego w momencie,
    gdy przejmiemy z matką własność budowanego dla niej mieszkania.

    Nie mogę się zrzec swojej części własności teraz, bo nie widzę powodu,
    żeby ponosić ryzyko, że moja matka zostanie bez żadnego prawa do dachu
    nad głową.

    Mój problem polega na tym: jak sformułować taką obietnicę? Czy może ona
    być jakimś rzeczywistym zabezpieczeniem dla mojej żony, która
    najwyraźniej ma mnie za drania bez skrupułów?

    Pozdrawiam

    J.