eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny › Re: Jak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny
  • Date: Fri, 26 Mar 2004 22:27:01 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny

    On 26/03/2004 20:55, poilkj wrote :

    > tylko, że policjanci jeszcze o tym nie wiedzą.

    Wiedzą, cytując pytającego:

    > Notabene nigdy nie zostalem wpuszczony do domu - policja robi notatke z
    > incydentu i spokojnie odjezdza.

    Odpowiadając pytającemu:
    Do wprowadzenia w posiadanie jest komornik (w asyście Policji). Jak sam
    widzisz, Policja nie rusza stanu faktycznego, jak jesteś poza domem to
    Cię siłą nie wprowadza. Jak jesteś w domu to Cię siłą nie wyprowadza.

    Musisz być świadom, że według polskiego prawa jeśli nie mieszkasz w
    danym miejscu to MUSISZ się wymeldować. Jeśli tego nie robić to można
    Cię wymeldować siłą.

    Moja rada: w razie sporu z Policją (jeśli jesteś wewnątrz) nie pokazuj
    dowodu osobistego (z zameldowaniem albo nie), ale postanowienie sądu o
    nabyciu spadku (z klauzulą wykonalności), albo jeszcze lepiej aktualny
    wypis z księgi wieczystej. Jeśli masz postanowienie sądu z którego
    treści wynika, że masz prawo do części ułamkowej nieruchomości to po
    uzyskaniu klauzuli wykonalności idziesz do komornika, który w trybie art
    1046 i nn. kpc siłą wprowadza Cię do nieruchomości.

    Właściwa droga biegnie przez sąd cywilny i komornika, a nie przez
    zameldowanie.

    O zameldowaniu w ogóle nie myśl bo ono nie ma tu znaczenia. (Poczytaj
    tu: http://42.pl/url/2w2 ).

    A przede wszystkim, zastanów się nad zatrudnieniem prawnika, który
    będzie miał doświadczenie, (którego mi brakuje) i będzie dokładnie
    wiedział co należy przedsięwziąć i w jakiej kolejności na podstawie
    dokumentów które mu (jej) przedstawisz.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Let the fear of danger be a spur to prevent it; he that fears not, gives