eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak jest róznica miedzy wlasnoscia spóldzielcza i wlasnoscia hipoteczna › Re: Jak jest róznica miedzy spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu i prawem własnośći.
  • Data: 2004-09-25 03:22:33
    Temat: Re: Jak jest róznica miedzy spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu i prawem własnośći.
    Od: "Derek" <b...@y...ca> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie - bo nadal jest to 'wlasnosc' a nie wlasnosc.

    OK. Dostałem wniosek do wypełnienia o następującej treści:

    Działając na mocy art. 39. ust. 1 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowycj (Dz. U. Nr.
    4 z 23.01.2001 r. poz. 27, które wejdzie z życie dnia 24 kwietnia 2001r.) jako
    uprawniony członek spółdzieni mający spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    mieszkaniowego w ............ przy ul. ................. nr. budynku ........... nr.
    mieszkania....................... żądam zawarcia ze mną przez Spółdzielnię umowy
    notarialnej, której treścią będzie przeniesienie przez spółdzielnię na mnie prawa
    własności tego lokalu w ten sposób, iż moje prawo odrębnej własności tego lokalu
    będzie związane z:
    1. prawem własności do nieruchomości obejmującej budynek, w któreym ustanawia się
    prawo odrębnej własności lokalu mieszkalnego.
    2. prawem własności pomieszczeń przynależnych do tego lokalu oraz udziałów we
    współwłasnośći nieruchomośći wspólnej, związanych z odrębną własnością uwłaszczonego
    lokalu.

    - jaka jest różnica między spółdzielczym własnościowym prawem do lokalu i prawem
    własności?

    proszę o jak najwięcej informacji na ten temat oraz o opinię czy to ma sens w
    praktyce. np. jakby spółdzielnia zbankrutowała.