    From: "NKG" <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ile można dostać za czytanie cudzych listów?
    Date: Mon, 24 Feb 2003 19:42:26 +0100

    cze

    > W tym przypadku jednak rodzice, jako prawni opiekunowie, są IMHO
    > uprawnieni do kontroli korespondencji córki.

    Kiedyś w tv leciał jakiś program o przemocy w rodzinie i było tam coś
    czytaniu listów...
    Tzn. "jeśli biją [...] czytają listy [...]" także z tego wnioskuję że jeśli
    rodzic, w prew woli dziecka czyta jego prywtną korespondencję, to
    kwalifikuje się to do przemocy w rodzinie. Dobrze pojmuję?

    > Nie wolno straszyć - to przestępstwo (art. 190 § 1 kk w zw z art. 115
    > § 12 kk) Art. 190 § 1 kk: Kto grozi innej osobie popełnieniem
    > przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli
    > groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności do lat 2.

    Wiec moge pozwać moją profesorkę, co mnie straszy że nie przjedę? ;-)

    A jak ma 17 lat to moge? :->

    --
    Pozdro
    NKG