    From: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja a zwrot pieniedzy
    Date: 14 May 2006 03:48:31 -0700

    Marcin Debowski wrote:

    > Owszem i nic nie stoi na przeszkodzie skorzystac z tych uprawnien
    > skladajac reklamacje w trybie niezgodnosci z umowa. Niestety, zlozono w
    > trybie gwarancji i obowiazuja ustalenia dokumentu gwarancyjnego. Powyzszy
    > art. nie oznacza ze do gwarancji stosuja sie przepisy dot. niezgodnosci z
    > umowa. Oznacza tylko, ze skorzystanie z gwarancji nie zamyka (pozniejszej)
    > mozliwosci dochodzenia swoich praw z tyt. niezgodnosci, choc w przypadku
    > tej samej wady moze to byc dyskusyjne.
    >
    > --
    > Marcin
    Zapisy gwarancyjne (sprawdzałem swoją komórkę) mogą nie
    przewidywać prawa odstąpienia od umowy w razie przekroczenia terminu
    naprawy (pewnie zwykle tak jest). Jeżeli takiego zapisu nie ma, to
    kupujący ma wobec sprzedawcy uprawnienie do odstąpienia na podstawie
    niezgodności, gdyż sądzę, że mozna domniemywać, iż termin
    gwarancyjny jest ustawowym terminem odpowiednim do naprawy. To jest
    praktyczne znaczenie zakazu zawieszania w gwarancji uprawnień z
    tytułu niezgodności.