eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz
    <6134a756$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <sh2av6$1983$1@gioia.aioe.org>
    <6134b43c$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <EScZI.39628$ya7f.18906@fx10.ams1>
    <613603ab$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 06 Sep 2021 23:50:00 GMT

    On 2021-09-06, Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> wrote:

    > Nie jestem. Wydawało mi się tylko, że można na tej grupie podyskutować
    > bez większych emocji o aktach prawnych i jak dany stan prawny z nich wynika.

    Bardzo trudno. To grupa popularno-prawna. Największym problem (tak jak
    to widzę) jest zakładanie, że skoro twierdzisz coś co wspiera prawnie
    daną społeczną lub polityczną opcję, to od razu jesteś zwolennikiem tej
    opcji. No bo tak to de facto wygląda w popularnych dyskusjach
    społeczno-politycznych.

    Ale z większością tu piszących osób da się całkiem rozsądnie pogadać :)
    więc nie wymiekaj tak łatwo i nie bierz za bardzo do siebie przeróżnych
    ataków.

    > Tak jak powiedzmy matematyk-amator zastanawia się "jak on do tego
    > doszedł" a kolega mu podpowie "w tym przekształceniu robisz błąd".
    > Chciałem podyskutować, bo ja mam taką wadę, że ogólnie lubię
    > rozumieć świat- co z czego wynika i dlaczego.

    To jest dyskusja akademicka. Mam wrażenie, że niewielu takimi jest tu
    zainteresowanych. Chyba, poza Tobą, kojarzę tylko siebie :) Jest paru MZ
    rozsądnych praktyków, ale wydaje się, że nie chcą się w takie dyskusje
    wdawać.

    A szkoda, bo takie dyskusje znakomicie pomagają w rozumieniu ogólnych
    podstaw wielu przepisów, i pozwalają poprawnie interpretować te, z
    którymi się człowiek spotyka po raz pierwszy.

    --
    Marcin