  • Data: 2006-05-30 21:56:55
    Temat: Re: GPL a inżynieria odwrotna.
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dembiński napisał(a):
    > Tak jak wszystkim innym, na GPL.
    >
    > Podam przykład. Całkiem niegłupim pomysłem wydaje mi się rozrysowanie
    > architektury OpenOffice.ux.pl na diagramach w notacji UML i sprzedaż
    > tych diagramów podmiotom potrzebującym dokładnej dokumentacji w celu
    > rozbudowy pakietu we własnym zakresie. I teraz widzisz zasadność
    > mojego pytania -- czy diagramy obrazujące architekturę oprogramowania
    > udostępnionego mi na warunkach GPL byłyby dziełem zależnym od tegoż
    > oprogramowania, czy nie?
    Hej,

    W moim pojmowaniu sprawy diagram taki (jeśli operujemy na przykładzie)
    nie jest kodem programu a jedynie czymś co można by nazwać algorytmem.
    Licencja GPL nie odnosi się do algorytmów tylko do kodu programu oraz do
    zasad dystrybucji programów i ich wykorzystania.
    Tak więc spokojnie możesz takie diagramy sprzedawać.

    A swoją drogą to jakiś dziwny jesteś, FLOSS daje Ci unikalną możliwość
    zapoznania się z działaniem programu BEZ wykorzystywania inżynierii
    odwrotnej, a Ty na siłę starasz się utrudnić sobie życie. W końcu
    wystarczy poczytać sobie kod źródłowy który jest dostępny dla wszystkich
    na tych samych zasadach, chyba że wolisz hardcorowe wyzwania ;)

    pozdr

    Radek