  • Data: 2010-07-24 20:12:59
    Temat: Re: Fałszerstwo zwolnienia lekarskiego
    Od: "TomekK" <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > Czy jesli osoba, ktorej jest przedstawione fałszywe zwolnienie
    > lekarskie ma obowiązek złożyć doniesienie do prokuratury o
    > falszerstwie?
    > Zakładam, że osoba, której przedstawione jest zwolnienie
    > lekarskie jest pracownikiem dydaktyczno-naukowym na uczelni i uznaje
    > te zwolnienie za nieautentyczne. Wynika to z faktu, ze jest ono
    > fatalnie podrobione bo lekarz, ktory je ,,wystawil" faktycznie nie
    > istnieje (numer wykonywania zawodu, nip, regon wszystko
    > nieprawdziwe).
    >
    > Pozdro,
> [...]

    Obowiązek taki można by wywodzić z art 304 par. 2 kpk, uznając, że
    akurat ta uczelnia jest w tym przypadku instytucją państwową, co
    bynajmniej nie jest oczywiste. Na pewno nie można stosować do tego
    art. 240 kk, ani 231, gdyż w tym przypadku należało by dodatkowo
    uznać, iż pracownik dydaktyczno-naukowy jest jednocześnie
    funkcjonariuszem publicznym, a nie doszukałem się takiego stwierdzenia
    w prawie o szkolnictwie wyższym. Jeżeli już, to osoba ta powinna
    zgłosić to przełożonemu. Więcej na ten temat można znaleźć w artykule:
    Piotr Kardas, Odpowiedzialność za nadużycie władzy publicznej w
    przypadku niezawiadomienia o popełnieniu przestępstwa, Prokuratura i
    Prawo 7-8/2007 (można to znaleźć w internecie).