    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Etyka w szkołach
    Supersedes: <gknn5i$ksa$1@news.interia.pl>
    Date: Thu, 15 Jan 2009 17:25:13 +0100

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 15 styczeń 2009 17:03
    (autor Maverick
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gknmno$l7b$1@inews.gazeta.pl>):

    > Wlasnie tak by bylo, gdyby to bylo prawdziwe religioznastwo. Obecnie
    > jednak, wbrew wszelkim regulom, jest to RELIGIA

    Owszem, nasz katecheta głównie uczy o chrześcijaństwie, ale to w sumie
    dominująca religia w kraju, a poza tym, on jest teologiem chrześcijańskim.
    Ale ucznie mają również zajęcia o islamie, protestantach itp. Zresztą gość
    prowadzi również etykę obecnie jako UWAGA! dodatkowe kółko zainteresowań po
    lekcjach. I są chętni.

    Oceniana na religii natomiast jest znajomość np. katechizmu i biblii, a nie
    wypełnianie praktyk.

    > i do tego sprawdzana
    > jest nie wiedza, ale PRAKTYKI

    Niby jak? Że niby katecheta każe się modlić i za to ocenia? Pierwsze
    słyszę...

    > (bo pamietajmy ze problem "przymusowa
    > religia zamiast preferowanej etyki" jest glownie na wsi i malych
    > miasteczkach).

    E tam,

    > Tak wiec czarni oceniaja glownie za

    A to nie wiem... U nas sami biali uczą. Nie mamy katechetów z Afryki.
    Kiedyś, w zaprzyjaźnionej szkole, był jeden Murzyn, ale on angielskiego
    uczył.

    tak czy siak, jest rozkład materiału, wymagania programowe itp. Nie widzę
    problemu.

    Swoją drogą polacy są dziwni... Pamiętam jak w okolicach 1990 przywędrowały
    do szkoły krzyże. Wszyscy byli wniebowzięci... W końcu wolno krzyż powiesić
    w klasie. BA! Lekcje rozpoczynały się modlitwą i modlitwą kończyły... A
    teraz krzyki straszne, bo dziecko pouczy się w szkole przez 45 minut o
    Biblii, Koranie itp.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.