    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Doręczenie" przesyłki poleconej, a ograniczenie wolności.
    Date: Sat, 25 Aug 2012 10:56:30 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > tej metody w innych przypadkach.
    >
    > Ponadto, pisma mogą być doręczane innym osobom, które "podejmą się
    > oddania adresatowi". Można przeprowadzić negocjacje z sąsiadami
    > *oraz* z listonoszem, bo wcale pewien nie jestem, czy listonosze
    > wiedzą że pisma z US "obsługuje" się inaczej niż pisma z sądu.
    > Z drugiej strony, należy przeprowadzić negocjacje z sąsiadami,
    > aby nie "podejmowali się" jeśli akurat nam na tym nie zależy :>
    >
    > Na deser (choć w przepisach na początku), można zarządzić :O
    > dostarczanie sobie pism w formie elektronicznej!

    ustawa-z-dnia-29081997-r-ordynacja-podatkowa.html

    > art.144 .. 150

    Ale ... pytanie było o konsekwencje nieodebrania. Ja nie widzę w jaki sposób
    odebranie miałoby zapobiec konsekwencjom nieodebrania bez konkretnej
    reakcji. Przecież jak ten pełnomocnik odbierze to tylko odbierze a istotne
    jest co z tym zrobi. Tak samo z odebrania elektronicznego na urlopie nic nie
    wynika chyba, że chce się ten urlop sobie przerwać. To konieczność tej
    reakcji ogranicza wolność a nie konieczność "przyjęcia do wiadomości". Nie
    można po prostu zrezygnować z obywatelstwa na jakiś czas ? :-)