  • 1. Data: 2012-01-27 11:28:52
    Temat: Czy pracownik może pracować na korytarzu?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W budynku gdzie pracuję jest zatrudniona portierka (najprawdopodobniej
    przez zarządcę budynku), w gmachu mieści się kilka firm. Do tej pory
    kobieta siedziała w pokoju, w którym od strony głównego wejścia był
    przeszklony otwór z parapetem, czyli klasyka. Jakiś czas temu zarządca
    uznał, że opłaci mu się wynająć ten pokój komuś, zamurował otwór a
    portierka siedzi na krześle obok głównych schodów. Dostawili jej
    biurko żeby miała gdzie trzymać papiery. Czy takie umieszczenie
    pracownika nie podpada pod naruszenie jego praw? Miejsce jest
    nieszczególne bo to fragment ciągu komunikacyjnego gdzie czasem jest
    spory tłok, poza tym duże drzwi wejściowe powodują przeciągi.

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2012-01-27 11:39:49
    Temat: Re: Czy pracownik może pracować na korytarzu?
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Patrz ustawa prawo budowlane i rozporządzenie ministra infrastruktury o
    warunkach techniczncyh.
    OIDP (sprawdź dokładniej) w pomieszczeniu bez okien praca tylko do 4 h
    dziennie.
    Wniosek:
    Natychmiast (oczywiście "życzliwie" i anonimowo) zawiadomić lokalną Państwową
    Inspekcję Pracy.
    BTW kapitaliści traktują wielu z nas jak bydło.

  • 3. Data: 2012-01-27 11:51:26
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-01-27 12:39, _ąćęłńóśźż. pisze:

    > OIDP (sprawdź dokładniej) w pomieszczeniu bez okien praca tylko do 4 h
    > dziennie.

    Hm... w kopalni też?

    > Wniosek:
    > Natychmiast (oczywiście "życzliwie" i anonimowo) zawiadomić lokalną Państwową
    > Inspekcję Pracy.

    Tu zgoda.

    > BTW kapitaliści traktują wielu z nas jak bydło.

    Próbują się uczyć od naszych wuatcuf.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 4. Data: 2012-01-27 13:10:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-27 12:39, Użytkownik _ąćęłńóśźż. napisał:
> [...]
    > Wniosek:
    > Natychmiast (oczywiście "życzliwie" i anonimowo) zawiadomić lokalną Państwową

    Inspekcja Pracy przyjdzie zmierzy poziom oświetlenia, hałasu, może
    przeciągu i zostawi pracodawcy odpowiednie zalecenia.
    Pracodawca zalecenia spełni (bo nie będą wymagały dużych nakładów
    finansowych) a potem zmieni portierkę na taką która mniej się
    skarży.

    A twierdzenie że w pomieszczeniu bez okien tylko 4h pracy to
    jakaś bzdura, ma być odpowiednie oświetlenie (norma w luxach)
    i odpowiednia wentylacja, okno nie jest wymagane.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-01-27 13:22:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-27 14:10, RadoslawF pisze:

> [...]
    > jakaś bzdura, ma być odpowiednie oświetlenie (norma w luxach)
    > i odpowiednia wentylacja, okno nie jest wymagane.

    Prawie sie zgadzam, ale prawie. W rozporzadzeniu jest napisane:
    "§ 25. W pomieszczeniach stałej pracy należy zapewnić oświetlenie
    dzienne, chyba że jest to niemożliwe lub niewskazane ze względu na
    technologię produkcji, a na stosowanie oświetlenia wyłącznie
    elektrycznego pracodawca uzyskał zgodę właściwego państwowego
    wojewódzkiego inspektora sanitarnego wydaną w porozumieniu z okręgowym
    inspektorem pracy. "

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2012-01-27 15:34:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-27 14:22, Użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:

> [...]
    > elektrycznego pracodawca uzyskał zgodę właściwego państwowego
    > wojewódzkiego inspektora sanitarnego wydaną w porozumieniu z okręgowym

    "Chyba że jest to niemożliwe". oznacza że jednak można.
    Zgody na stosowanie "wyłącznie oświetlania elektrycznego" też
    nie musi uzyskać, kupuje świeczki lub lampę naftową i nie
    istnieje problem oświetlenia "wyłącznie elektrycznego".
    A tak na poważnie to wystarczy że drzwi są przeszkolone lub
    jest jakieś okno na końcu korytarza i to też załatwia problem.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-01-27 16:58:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Chyba że jest to niemożliwe". oznacza że jednak można.

    (...) lub niewskazane ze względu na technologię produkcji"

    Jak zamierzasz przekać nas, że oświetlenie dzienne jest niemożliwe lub
    niewskazane przy pilnowaniu drzwi?

    No chyba nie do końca.

  • 8. Data: 2012-01-27 17:15:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-27 17:58, Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    >
    > (...) lub niewskazane ze względu na technologię produkcji"
    >
    > Jak zamierzasz przekać nas, że oświetlenie dzienne jest niemożliwe lub

    Mojemu przedpiscy pewnie chodziło że w korytarzu nie ma oświetlenia
    dziennego, co wydaje się mało prawdopodobne, pani portierka raczej
    nie urzęduje na korytarzu w podziemiach czy katakumbach.

    > No chyba nie do końca.

    Do końca bo wtedy nie ma problemu oświetlania "wyłącznie elektrycznego".

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-01-28 08:03:35
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    > "Lisciasty" <l...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag
    k.googlegroups.com...
> [...]
    > kobieta siedzia3a w pokoju, w którym od strony g3ównego wej?cia by3
    > przeszklony otwór z parapetem, czyli klasyka. Jaki? czas temu zarz?dca
    > uzna3, ?e op3aci mu sie wynaj?a ten pokój komu?, zamurowa3 otwór a
    > portierka siedzi na krze?le obok g3ównych schodów. Dostawili jej
    > biurko ?eby mia3a gdzie trzymaa papiery. Czy takie umieszczenie
    > pracownika nie podpada pod naruszenie jego praw? Miejsce jest
    > nieszczególne bo to fragment ci?gu komunikacyjnego gdzie czasem jest
    > spory t3ok, poza tym du?e drzwi wej?ciowe powoduj? przeci?gi.

    No, bez przesady kolego, a co powiesz o wszystkich pracujących w
    "recepcjach"?

    Mam na myśli:

    http://www.elzap.krakow.pl/pl/lady_recepcyjne

  • 10. Data: 2012-01-30 07:51:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-27 16:34, RadoslawF pisze:

> [...]
    > A tak na poważnie to wystarczy że drzwi są przeszkolone lub
    > jest jakieś okno na końcu korytarza i to też załatwia problem.

    To jedno, a drugie:

    "a na stosowanie oświetlenia wyłącznie elektrycznego pracodawca uzyskał
    zgodę właściwego państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego wydaną
    w porozumieniu z okręgowym inspektorem pracy."

    więc jak napisałem, prawie się zgadzam, ale to prawie nie jest tylko
    zapewnienie odpowiedniego oświetlenia i wentylacji. To nie jest
    wystarczające.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl