    From: "tula" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co to za prawo??
    Date: 16 Jan 2004 19:39:11 +0100

    Nie do konca potrafie ci pomoc, bo choc jestem prawnikiem to specjalizuje sie
    w cywilu. Ale wiem ze w takiej sytuacji masz co najmniej 2 mozliwosci:

    1. o ile postanowienie o umorzeniu postepowania przygotowawczego jeszcze sie
    nie uprawomocnilo to mozesz wniesc zazalenie na podstawie art. 323 § 2.
    Zazalenie takie kieruje sie do prokuratora nadrzednego nad tym, ktory wydal
    postanowienie. Wiec juz masz troche inny sklad osobowy - moze mniej
    skorumpowany. Ponadto, jezeli ten prokurator nie uwzgledni zazalenia to ono
    jest kierowane do sadu. Jezeli sad oddali - no to game over. Ale moze tez
    uwzglednic i wtedy postanowienie o umorzeniu podlega uchyleniu i trafia do
    prokuratury ktora znowu otwiera sledztwo. Jezeli znowu umorzy - to ten manewr
    mozesz jeszcze raz powtorzyc i jezeli to zrobisz to sytuacja robi sie jeszcze
    ciekawsz - wnosisz zazalenie, prokurator nadzrzedny na przyklad znowu go nie
    uwzglednia, to ty wtedy masz prawo do SAMODZIELNEGO WNIESIENIA AKTU
    OSKARZENIA. Polecam tu lekture art. 330 kpk

    2. mozesz tez ciut nagiac kwalifikacje czynu i wstapic na droge postepowania
    prywatnoskargowego, gdzie to ty, a nie prokurator, bedziesz oskarzycielem.
    Wystarczy to co sie stalo podciagnac pod przestepstwo scigane z oskarzenia
    prywatnego, np. art. 157 § 4 kk. To moze byc malo satysfakcjonujace, ze
    wzgledu na nizsze sankcje grozace za tego typu przestepstwa, ale lepszy rydz
    niz nic.

    Niestety nic wiecej mi do glowy nie przychodzi ale zycze powodzenia