    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co moze dobry prawnik? rowod
    Date: Wed, 14 Jul 2010 10:49:58 +0200

    W dniu 2010-07-14 09:37, NieZnamSie pisze:

    > Powodka wnosi o rozod z orzeczeniem o winie pozwanego.
    > Wina pozwanego: zdrada, 5 miesieczny zwiazek z inna kobieta.
    > Jedyna zdrada, na tle 15 letniego zwiazku.
    > Brak dzieci.
    >
    > Dowody: rachunki, paragony, korespondencja e-mail.
    >
    > Pozwany wykazywal i wykazuje dobra wole naprawienia relacji malzenskich,
    > brak zgody powoki.
    > Dobra wola 'materialnie': pozwany zapisal i oddal zonie 3/4 swojego
    > majatku jaki wniosl do malzenstwa.

    Frajer.
    Dobry prawnik by mu to odradził.

    > Jakie sa mozliwe zakonczenia takiej prawy, czysto teoretycznie?
    >
    > 1. Orzeczenie winy pozwanego - to wiem.
    > Czy wtedy zawsze pozwany zostanie obciazony kosztami zastpstwa
    > procesowego, czyli adwokata powodki?

    W zasadzie zawsze.

    > Czy sad moze nie wydac nakazu poniesienia tych kosztow?

    MOże, ale zobacz sobie właśnie art 102 kpc. Trzba by wykazac naprawdę
    zła sytuację majątkową męża. Możliwości zastosowania tego przepisu są w
    opisanej sytuacji ograniczone, skoro on ma majątek.

    > 2. Moze zostac orzeczona wspolwina? Mozna o to walczyc, i co to da?

    Może zostać orzeczona wina obu stron, tylko trzeba się do tego
    przygotować, zebrać dowody winy zony. To wcale nie musi być zdrada.
    Konsekwencją są inne przesłanki obowiązku alimentacyjnego.

    > 3. Moze sad dac rozwod bez orzeczenia o winie orzeczenie "neutralne"?

    Nie może. Jeżeli jest żądanie orzekania o winie sąd musi o niej orzec.
    Sąd może zaniechać orzekania o winie tylko na zgodny wniosek stron.

    > 4. Sa inne mozliwe zakonczenia, inne wyniki?
    Można zrobić psikusa żonie i konsekwentnie mówic, ze się ją kocha, ze
    się wspólnota nie rozpadał, ze ze sobą sypiacie, ze razem jadacie, a w
    ogóle to są na prawdę szanse na utrzymanie związku, proszę o mediację
    itp, itd.

    > Jakie sa mozliwe konsekwencje kazego z finalow?

    Rozwód/brak rozwodu alimenty/brak alimentów/różna wysokość alimentów.

    --
    nowy komputer, bez sygnaturki