    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <X...@1...0.0.1>
    <5fccca6b$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcd0ffc$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fce543a$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcf6ae8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcfae68$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Wed, 9 Dec 2020 11:47:10 +0100

    dyskusyjnych:XnsAC8DB823D1665budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >470 to wynik jakiego nie było przez kilkadziesiat lat.
    >800 to byłaby masakra.

    Naprawde grozny wirus moglby usmiercic 8 czy 18 mln.
    Wiec sam rozumiesz, ze 400 tys to srednio grozny, a 70 tys ... malo
    grozny :-)

    Tylko ... znow podaja ponad 500 zmarlych dziennie, gdyby tak bylo
    przez 300 dni, to mielibysmy 150 tys, a nie 70.
    Choc znow - czesc z nich i tak by umarla w tym roku.

    Aczkolwiek ... patrzac na ilosc chorych teraz i w marcu ... jakos
    dziwnie nieproporcjonane te liczby.
    Albo mielismy przez wiele miesiecy duzo zgonow na Covid niewykrytych,
    albo teraz mamy olbrzymia smiertelnosc.

    Ewentualnie - mamy duza smiertelnosc, ale nie tylko z powodu zaraznia
    covidem - chocby to, ze karetka stala pod szpitalem i nie dojechala do
    zawalu serca.

    Doszly nam statystyczne badania z Pomorza - 19% zdrowych ma
    przeciwciala na wirusa, czyli sie zetknelo, czy nawet przechorowali -
    bezobjawowo.
    Ciekawe - podobna srednia w calym kraju, czy Pomorze bylo bardziej
    narazone przez ruch turystyczny.

    >Przeciez szczepienie u nas to ze 2 lata zajmie zaszczepienie połowy
    >populacji...

    Wczoraj cos uslyszalem, a dzis juz dementi
    https://www.money.pl/gospodarka/gdzie-sie-podzial-mi
    lion-szczepionek-dworczyk-zdradzil-ze-dostaniemy-pol
    owe-zamowienia-6584299390237376a.html

    W pierwszej partii Pfizer dostarczy 1 mln szczepionek, starczy na 500
    tys ludzi.

    O nastepnych partiach nie slychac, wiec nie ma co prognozowac.
    Czy rzad slusznie robi, ze chce zaszczepic 500 tys ludzi, aby dac im
    dwie dawki ... wydaje mi sie, ze zle, nalezaloby liczyc na kolejne
    dostawy, a nie trzymac latwo psujaca sie szczepionke.
    Ale jakby kolejna partia nie dotarla ...

    Za to pojawia sie inna liczba - 230 tys szczepien tygodniowo.
    Ale to tylko 115 tys ludzi, wiec po roku bedzie raptem 5.5 mln osob
    zaszczepionych.

    Tylko, ze ilosc punktow rosnie.

    A tu pierwsze powiklania
    https://www.o2.pl/informacje/kontrowersje-wokol-szcz
    epionki-spowodowala-powazne-powiklania-6584309081225
    952a

    >600??? Patrzysz na maksymalne, jednodniowe piki i wyciagasz wnioski.
    >Wezmy srednie ujecie tygodniowe od poczatku pazdziernika:
    >80, 120, 180, 320, 350, 450, 500, 430.

    Zaraz zaraz ... druga polowa to juz listopad ?
    To jak pogodzic 500 dziennie z 500 tygodniowo ?

    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl
    tygodniowo zmarlych na Covid od tygodnia "5 October":
    368, 552, 827, 1280, 2005, 2409, 3243, 3458, 3115

    >Wychodzi na to ze roznica dziennie w poszczegolnych tygodniach to
    >mniej
    >wiecej:
    >0, 50, 20, 20 i nagle: 300, 470, 700, 670...

    Ale co to za roznica ?
    Bo ja bym napisal, ze miedzy 2300 a 1200 (ilosc "normalna") to jest
    1100 roznicy - czyli praktycznie podwojenie ilosci zgonow.

    >Naprawde nic sie nie działo a słuzba zdrowia pracowała prawidłowo?

    3458/tydzien to prawie 500 dziennie, wiec w miare pasuje do tych 700.

    Oczywiscie wiemy, ze sluzba zdrowia nie calkiem prawidlowo pracuje,
    ale dodaj, ze czesc covidowcow moglo umrzec bez diagnozy ...

    No wlasnie ... czy nie za dobrze te liczby pasuja ... moze nie
    wszyskie zgony wprowadzono na czas do systemu ?

    A z kolei miedzy 500 a 1100 ... tez spora roznica, która wypadaloby
    zrzucic na "inne czynniki"/nieprawidlowa sluzbe zdrowia.

    .html?page=24
    [...]

    >Poniewaz koresponduje to z moimi obserwacjami to uznam ze to "troche"
    >ciekawe ale nie az tak bardzo :)

    Zalezy co kogo interesuje :-) Dla mnie ciekawe.

    Owszem, ilosci takie, ze lepiej niech policjanci pomagaja medykom niz
    walcza z piratami drogowymi - bedzie wiekszy zysk :-)

    J.