    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc75825$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc78b07$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc7a2fd$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc7f348$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc833ff$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Date: Sat, 5 Dec 2020 00:00:18 +0100

    W dniu 04.12.2020 o 17:59, Budzik pisze:

    > A dlaczego trudno?

    Bo trudno winić za to rząd.

    > Takim pacjentom tez mozna pomoc o ile zapewni sie odpowiednia pomoc
    > medyczna.

    Pacjenci z COVID-em nie są problemem moim zdaniem. Pozostali sa
    problemem, bo nikt ich nie leczy.

    > Ale zeby to zrobic i zeby ludzie tej pomocy sie nie bali to moze nie
    > powinno sie doprowadzac do sytuacji w ktorej karetki jezdza pol dnia
    > szukajac miejsca w szpitalu a ze szpitali wyciekaja informacje o
    > ludziach czekajacych na miejsce na podjazdach dla karetek...

    To jeden z wielu problemów. Jak karetkja krąży, to nie ma jej dla
    kolejnego pacjhenta. Do zawałowca na wsparcie Straż Pozarna przyjeżdża,
    ale choc ich wpisano do systemu, to zapomniano, ze wozić nie mogą
    chorych, a zawału bandarzem nie uleczą raczej. Po za tym nie ma wozu
    bojowego do pożaru. Mnie na wsparcie do astmatyczki zwyżka z PSP
    przyjechała.

    > Ale zdaje sie ze to sie nazywa polityka informacyjna... Chyba ze nie
    > sugerujesz ze pacjenci na złosc rzadowi zaczeli umierac zamiast sie
    > leczyc? Ktos zdecydował o takim a nie innym systemie działania opieki
    > zdrowotnej...

    Oczywiście, że nie. Wszystko ma swoją przyczynę. Moim zdaniem po prostu
    nie leczymy innych chorób. Bo pacjenci się boją. Bo lekarze sie boją. Bo
    lepszy interes ma szpital na utrzymaniu łóżek dla COVID, niż leczeniu.

    > To prawda. Jeszcze nie słyszałem o kims kto by w koncu nie zmarł...
    > No chyba ze tym przemądrym zdaniem chciałes powiedziec cos innego?
    > ;-P

    Chodzi mi o krótki okres czasu. Mam kolegę po wylewie. Akurat obok byli
    ratownicy. Było źle, ale po roku powoli dochodzi do siebie. Wiele osób
    na wylew umiera, bo nikt nie potrafi im szybko pomóc.

    > Ty mowisz ze to nie jest normalna sytuacja. A imo powinienes
    > powiedziec ze to jest pojebane.

    > Diagnoza o braku koordynatora jest lekko smieszna biorac pod uwage ze
    > po prostu było za mało miejsc co zreszta zostało potwierdzone
    > decyzją o budowaniu dodatkowych szpitali tymczasowych. Pytanie tylko
    > dlaczego dopiero w pazdzierniku...

    Od krążenia karetek miejsc nie przybędzie.

    --
    Robert Tomasik