    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc75825$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc78b07$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc7a2fd$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc7e424$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc8c4df$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 04 Dec 2020 16:59:51 GMT

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kto umrze, ten umrze. Leku nie ma, wiec niczyja wina - mial pecha.
    > Ewentualnie jego wina - po co z domu wychodzil bez maseczki :-P

    Jestes kolejnym kretynem który nie rozumie do czego sa maseczki i czego
    po nich mozna sie spodziewac?

    > Mowisz, ze powinienem sciagnac ten plik i przeliczyc ?

    Mozesz uwierzyc mi na słowo albo przeliczyc - wielkiej filozofii nie
    ma...
    W ostatnich kilku latach srednio 400 tysiecy zgonów.
    W tym roku idziemy na 470...
    Ale sprawdz albo uwierz na słowo a nie wchodz w bezsensowna dyskusje pt
    nie wiem ale sie wypowiem.

    > IMO - dobrze byloby wiedziec.

    Oczywiście ze dobrze byłoby wiedziec z punktu widzenia rzadzacych
    jeżeli ktos chciałby zapobiec takiemu wynikowi.

    > Jeszcze jest jeden czynnik - leki na recepte. Dawniej sie jakos
    > dawalo wyprosic w aptece.
    > A teraz slysze - "przy e-recepcie sie nie da".

    IMO z lekami to sie akurat mocno poprawiło - odzywasz sie do swojej
    przychodni, dostajesz kod, nawet nie musisz fatygowac sie osobiscie.
    No i mozesz wykupic wiekszosc leków na rok z gory.

    > A w trybie teleporady ... czas wystawienia od tygodnia do kilku
    > godzin ...

    To duzo czy mało bo nie łapie co chciałes przez to powiedziec.

    > Moga miec wplyw nize i wyze demograficzne, choc akurat na zgony to
    > IMHO mniejsze - wiek zmarlych rozny, wiec wplyw sie rozmywa o ~20
    > lat.

    Nie mam pojecia ale o ile nie podwazasz danych z GUS to to jest dyskaj
    na inny watek.

    > I moze trafiles ... a moze nie.
    > Nauczyciele sie chyba jakos masowo nie zarazali.

    A kogos to interesuje?
    Były jakies badania przesiewowe?
    Przetrenowano rozne scenariusze w roznych miejscach?
    Mnie nie pytaj, ja nie mam narzedzi zeby to zrobic.

    > No a kto sprawdza ? :-)
    > A moze wystarczy tylko "schowac do szuflady" czesc zgonow,
    > skoryguje sie za rok :-)

    Był taki jeden co sprawdzał.
    Ale jak sie okazało ze w jego danych wychodza niescisłosci a dodatkowo
    ze na jego danych sie opiera wiecej osób niz na rzadowych to
    ograniczono dostep do danych zeby takie niejasnosci sie wiecej nie
    powtorzyły...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."