    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc75825$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc78b07$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc7a2fd$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc7f348$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fc833ff$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 04 Dec 2020 16:59:52 GMT

    > Jeśli zwiększona umieralność jest spowodowana wirusem, no to
    > trudno.

    A dlaczego trudno?
    Takim pacjentom tez mozna pomoc o ile zapewni sie odpowiednia pomoc
    medyczna.
    Ale zeby to zrobic i zeby ludzie tej pomocy sie nie bali to moze nie
    powinno sie doprowadzac do sytuacji w ktorej karetki jezdza pol dnia
    szukajac miejsca w szpitalu a ze szpitali wyciekaja informacje o
    ludziach czekajacych na miejsce na podjazdach dla karetek...

    > Gorzej, jeżeli jest to wynikiem siania paniki i
    > spowodowanego tym paraliżu służby zdrowia.

    Ale zdaje sie ze to sie nazywa polityka informacyjna...
    Chyba ze nie sugerujesz ze pacjenci na złosc rzadowi zaczeli umierac
    zamiast sie leczyc? Ktos zdecydował o takim a nie innym systemie
    działania opieki zdrowotnej...

    > W wielu tych wypadkach
    > pewnie pacjent i tak by zmarł.

    To prawda. Jeszcze nie słyszałem o kims kto by w koncu nie zmarł...
    No chyba ze tym przemądrym zdaniem chciałes powiedziec cos innego? ;-P

    > Natomiast nie jest na pewno
    > normalną sytuacja, że karetek zaczyna brakować, bowiem robią za
    > "przechowalnię" pacjentów i krążą z nimi, bo nie ma jasnej
    > procedury, kto pacjenta ma przyjąć. U mnie w mieście jest o tyle
    > niezła z tym sytuacja, że jest jeden szpital. Przynajmniej nie ma
    > - albo w niewielkim zakresie - jest stosowana spychoterapia.
    > Kolejne szpitale są oddalone o te 30 km.

    Ty mowisz ze to nie jest normalna sytuacja.
    A imo powinienes powiedziec ze to jest pojebane.

    > Moim zdaniem brakuje po prostu koordynatora. Rzecz w tym, że te
    > szpitale kierują się względami rynkowymi. Mamy próbkę, co by się
    > stało w razie wojny, gdzie szpitale by uznały, że im się nie
    > opłaca ratować żołnierzy, bo więcej dostają za - przykładowo -
    > korektę "cycków" u kobiet. Ja rozumiem, że nie da się pewnie ich
    > zmilitaryzować, ale powinniśmy wyciągnąć z tego wnioski. To samo w
    > wypadku Pogotowia Ratunkowego. Już w latach 90-tych mówiło się, że
    > powinno trafić w struktury Straży Pożarnej, albo mieć samo podobną
    > strukturę.

    Diagnoza o braku koordynatora jest lekko smieszna biorac pod uwage ze
    po prostu było za mało miejsc co zreszta zostało potwierdzone decyzją o
    budowaniu dodatkowych szpitali tymczasowych.
    Pytanie tylko dlaczego dopiero w pazdzierniku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,