    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Byłe małżeństwo a zaległe opłaty za mieszkanie
    Date: Sat, 7 Nov 2009 10:29:23 +0100

    On Fri, 6 Nov 2009, Roman Rumpel wrote:

    >> Co orzekł sąd o podziale majątku?
    > A musiał być podział?

    No to informacja o braku podziału była wskazana.
    Chyba ;)

    > Jesteś w mylnym błędzie. Sąd długów nie dzieli.

    A ktoś pisał o "dzieleniu długów"? :O

    Dobra, weźmy powoli.
    Oczywiście, że skoro dług jest solidarny, to nie może zostać
    "przypisany" w częściach do stron.
    Ale stanowi obciążenie dla *całego* majątku (przed podziałem).
    Mając więc 80 000 zł "majątku" i 20 000 zł długu, nie można
    podzielić 80 000 zł, bo faktycznie mamy tylko 60 000 zł
    majątku.

    Popatrz tak: niech małżeństwo ma 0 zł majątku w "dorobku wspólnym".
    Biorą 40 000 zł pożyczki, mają 40 000 zł w pieniadzu (pieniądze
    z pożyczki stanowią *własność* biorącego pożyczkę).
    I co, sąd podzieli "żonie 20 000 zł, mężowi 20 000zł", nie
    wnikając, ze jest 40 000 zł długu?

    pzdr, Gotfryd