    Date: Thu, 17 Oct 2013 13:53:59 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    <l3h4aj$ljd$1@speranza.aioe.org> <Pine.WNT.4.64.1310142120030.2600@quad>
    <525c4e31$0$32699$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1310142225370.2600@quad>
    <525c718d$0$29762$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3hro2$al9$1@node1.news.atman.pl>
    <525c81ab$0$32695$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3ionn$9ar$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <l3j1vt$fr8$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <l3j5d8$jaq$2@node1.news.atman.pl>
    <525d5294$0$2278$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <l3k7bc$nrv$2@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <l3kb10$rtb$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <l3lbt0$qke$2@node1.news.atman.pl>
    <525ec61b$0$2168$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@b...poznan.pl>
    <525ee132$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3mpkd$4qu$1@speranza.aioe.org>

    On 2013-10-16 21:32, kashmiri wrote:
    > "p47" wrote in message news:525ee132$0$2155$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > /ciach/
    >
    > Wiesz, "skazany" a "przestępca" to nie rówoważność. Innymi słowy, z
    > faktu, że ktoś został skazany, nie wynika bezwzględnie ("wtedy i tylko
    > wtedy"), że popełnił przestępstwo. Vide Wikipedia miscarriage of justice
    > (brak polskiego artykułu).
    >
    > Ciekaw jestem, czy w ogóle wziąłeś tę możliwość pod uwagę.
    >
    > k.

    Nie, bo w tym konkretnym przypadku nie ma takiej potrzeby,- z armaty nie
    strzela się do komara!;-)
    Ogólnie i filozoficznie rzecz biorac moze czasem tak bywa,- ktos jest
    niewinnie skazany. Jednakże w tym konkretnym przypadku, w tych
    konkretnych okolicznosciach, popartych zdaniem co najmniej 3 (a zapewne
    nawet 4 odrębnych składow sędziowskich) mających identyczne zdanie o
    Ławie, wątpienie w to, że popełnił on przestepstwo nie ma podstaw. Te
    składy sedziowskie opierajac sie na dowodach,na podstawie obowiązującego
    wszystkich prawa w Polsce niezaleznie od siebie doszły do przekonania,
    ze popełnił on przestepstwo i wymierzyły mu karę. Nie miały
    watpliwosci, bo wszelkie wątpliwosci przeciez rozpatrywane byc musiały
    (zgodnie z regułami postepowania sadowego) na korzyśc oskarzonego, czyli
    Ławy! A więc skoro niewatpliwie , w świetle polskiego prawa popełnł on
    przestepstwo to został przestępcą, cbdo.
    Oczywiście, ktos mógłby powoływac się na swój prywatny system wartości,
    niezgodny z obowiązującym porządkiem prawnym, i twierdzić, że dobrze
    Ława zrobił bijąc człowieka i powodującjego rozstrój jego zdrowia no,
    ale wówczas całkowicie rezygnujemy z mozliwosci wzajemnego porozumienia,
    bo pojęcia przestałyby miec jakiekolwiek znaczenie, skoro kazdy mógłby
    rozumiec je po swojemu i nie byłoby wspólnej, ogólnie uznawanej
    płaszczyzny porozumienia..
    Tu jeszcze dodam, że dostepny opis zdarzenia i okoliczności sprawy jest
    skrajnie stronniczy, bo pochodzi wyłącznie od skazanego! A jak wiadomo
    więzienia zapełnione są nieomal wyłacznie skazanymi za niewinność..;-))

    Na koniec zwróc uwage na profil osobowosci, jaki Ława chocby tutaj
    prezentuje,- chamstwo, inwektywy, kłamstwa itp tylko dlatego, ze
    ostrzegłem cię, żeby nie we wszystko, co tu napisano w interesujace cie
    sprawie wierzyc, bo kwalifikacje niektórych polegają wyłacznie na tym,
    ze sa kryminalistami. Nawet przy tym miłosiernie nazwiska Ławy nie
    przywołałem, choc mogłem, bo wbrew pokrzykiwaniom Ławy, jak sam to
    przyznał, bez watpienia został on prawomocnie uznany za przestepcę
    przez sąd.