    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 681. KC
    Date: Wed, 22 Oct 2008 11:59:57 -0500

    4...@g...de wrote:
    > Witam, czy jest tu jakiś prawnik? :)
    >
    > Art. 681. KC mówi: Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę
    > lokalu, należą w szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien,
    > malowanie ścian, podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak
    > również drobne naprawy instalacji i urządzeń technicznych,
    > zapewniających korzystanie ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i
    > odpływu wody.
    >
    > Czyli, do "drobnych nakładów" zalicza malowanie ścian, które może
    > kosztować nawet 1000-2000 zł za mieszkanie. Chyba nie są to "drobne"
> [...]

    No cóż w polskim prawie sie zalicza i nic na to nie poradzisz. Dawny
    archaizm, ktorego nikt nie zmienił.
    Wynjamowalem dom w USA.
    Tam jesli placisz za uzytkowanie domu, to masz go prawo uzytkowac. Do
    obowiazku wlasiciela nalezy nawet wymiana zarowki jak sie przepali.
    W sumie za cos placisz ciezka kase.