  • 1. Data: 2009-06-15 07:15:49
    Temat: Anonim zawierajacy prawdziwe informacje
    Od: "Paweł" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Czy firma moze podac do sadu anonima, ktory rozeslal do konkurencji mail
    zawierajacy negatywne (ale prawdziwe) informacje na temat tej firmy?

    I pytanie czy w ogole policja zajmie sie szukaniem nadawcy po adresie IP.

    Pawel

  • 2. Data: 2009-06-15 08:13:47
    Temat: Re: Anonim zawierajacy prawdziwe informacje
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 07:15:49 +0000, Paweł napisał(a):

    > Czy firma moze podac do sadu anonima,

    Anonima nie, natomiast może pozwać osobę, która anonimowo coś napisała.

    > ktory rozeslal do konkurencji mail
    > zawierajacy negatywne (ale prawdziwe) informacje na temat tej firmy?

    Oj to bardzo zależy od kontekstu. Negatywne bo dotyczą działań
    bezprawnych? Czy negatywne, bo mówią np. o kiepskich wynikach?

    > I pytanie czy w ogole policja zajmie sie szukaniem nadawcy po adresie
    > IP.

    Do sprawy cywilnej nie. Do sprawy karnej tak.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-06-15 09:05:32
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Paweł wyskrobał(a):
> [...]
    > firmy?
    >
    > I pytanie czy w ogole policja zajmie sie szukaniem nadawcy po adresie

    Pytanie pierwsze - jak pozwać anonima? Najpierw trzeba by ustalić jego
    tożsamość. Adres IP to tylko adres komputera. Komputer sam nie wysyła maili,
    tylko człowiek. A udowodnienie człowiekowi, że z komputera o danym adresie
    IP coś wysłał może być bardzo trudne.

    Pytanie drugie - co będzie w pozwie? Czego żądać będzie powód i na jakiej
    podstawie materialnoprawnej?

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2009-06-15 09:13:27
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Cze, 11:05, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:

> [...]
    > tylko człowiek. A udowodnienie człowiekowi, że z komputera o danym adresie

    Easy as 1 2 3. Wystarczy udowodnic ze z komputera Jana Kowalskiego
    wysedzl mejla z informacjami znanymi Janowi Kowalskiemu.

    Poza ty jesli sie nie myle to szpiegostwo przemyslowe jest w polsce
    zabronione.

  • 5. Data: 2009-06-15 09:24:49
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    SzalonyKapelusznik wyskrobał(a):
    > Easy as 1 2 3. Wystarczy udowodnic ze z komputera Jana Kowalskiego
    > wysedzl mejla z informacjami znanymi Janowi Kowalskiemu.

    A ja widzę, że masz dużą praktykę w tego typu sporach... Udowodnić, że coś
    jest komuś wiadome, nie zawsze jest tak łatwo. A poza tym nie zawsze ktoś
    wysyła coś z własnego komputera.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-06-15 09:28:13
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 02:13:27 -0700 (PDT), SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > Easy as 1 2 3. Wystarczy udowodnic ze z komputera Jana Kowalskiego
    > wysedzl mejla z informacjami znanymi Janowi Kowalskiemu.

    i to bedzie 100% pewnosc, ze wyslal kowalski, a nie iksinski z biurka obok,
    podczas przerwy na fajka?

    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-06-15 09:54:16
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 15 Cze, 11:28, zly <b...@N...fm> wrote:

    > i to bedzie 100% pewnosc, ze wyslal kowalski, a nie iksinski z biurka obok,
    > podczas przerwy na fajka?
    >
    > --
    > marcin

    Zakladam ze nie wyslal z firmowego komputera. Zauwazcie ze firma A wie
    ze firma B dostala mejla z informacjami. Teoretycznie wiedza jakie to
    byly informacje. Odnalezienie anonima nie musi sie ograniczac (ani
    sprowadzac) do okreslenia IP i do kogo nalezy. O ile dobrze pamietam
    istnieje jeszcze cos takiego jak "krag podejrzanych" "przesluchania"
    itp.

  • 8. Data: 2009-06-15 18:55:06
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 02:54:16 -0700 (PDT), SzalonyKapelusznik napisał(a):

> [...]
    > sprowadzac) do okreslenia IP i do kogo nalezy. O ile dobrze pamietam
    > istnieje jeszcze cos takiego jak "krag podejrzanych" "przesluchania"

    i w zasadzie to jedyna metoda, bo IP o niczym nie świadczy, a badanie
    dopiero badanie komputera coś daje.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

  • 9. Data: 2009-06-15 19:17:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy firma moze podac do sadu anonima,

    Choćby z technicznego punktu widzenia nie może. Nawet, jakby chcieli mu
    koratora zafundować, to jednak musi on kogoś reprezentować.

  • 10. Data: 2009-06-19 06:28:33
    Od: "Paweł" <p...@g...pl>

    Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Anonima nie, natomiast może pozwać osobę, która anonimowo coś napisała.

    A pod jaki paragraf to podchodzi?

    > Oj to bardzo zależy od kontekstu. Negatywne bo dotyczą działań
    > bezprawnych? Czy negatywne, bo mówią np. o kiepskich wynikach?

    Negatywne, bo mowia o uchybieniach formalnych sprzedawanych produktow, typu:
    niespelnianie norm itp.

    > Do sprawy cywilnej nie. Do sprawy karnej tak.

    Czy ktoras powyzsza sprawa jest karna?

    Pawel