    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ambergate
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 20 Oct 2019 20:00:43 +0200

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 18:11:07 +0200, u2 napisał(a):
    > https://prawy.pl/104593-plichtowie-skazani-kto-napra
    wde-stal-za-amber-gold/
    > Plichtowie skazani. Kto naprawdę stał za Amber Gold?
    >
    > Małżenstwo Plichtów zostało skazane - on na 15 lat, ona na 12. Nikt nie
    > powinien mieć jednak wątpliwości, że byli tylko słupami w jednej z
    > największych patologii w historii Polski po 1989 r. Paraliżowi uległy

    A Plichtowie to tacy przestraszeni, ze wola siedziec i zyc ?
    Czy im obiecano uniewinnienie ... i teraz sypna ?

    Ale co by nie mowic ... pieniadze gdzies znikly.
    W OLT ?

    > struktury państwa, media, a politycy wszystkich maści nabrali wody w
    > usta. Nikt nie ma wątpliwości, że paraliż ten wywołały jakieś ciemne
    > siły działające z ukrycia. Nikt do dziś w państwie nie próbuje nawet
    > tych sił zidentyfikować i pozostają one nadal dla społeczeństwa nieznane.
    >
    > A przecież siły te wskazał Witold Gadowski w 2016 r. W jednym z wywiadów

    a on skad wie ?

    > powiedział, odpowiadając na pytanie Tomasza Plaskoty dotyczące kulis
    > powstania ,,sprawy Amber Gold": ,,Doszło do niej na skutek porozumienia
    > zawartego poza granicami Polski, w którym brali udział dwaj oligarchowie
    > i gangsterzy ze Wschodu Ihor Kołomojski i Rabinowicz. Amber Gold miało
    > być narzędziem służącym im do przejęcia kontroli nad PLL LOT. Operacja
    > się jednak nie udała, ponieważ przekazano zbyt mało złota z Rosji,

    To bylo jakies zloto :-)

> [...]
    > osłaniały służby specjalne podległe premierowi Donaldowi Tuskowi.
    > Zagadkowy jest udział w tej aferze Agencji Wywiadu (AW) kierowanej wtedy
    > przez generała Macieja Hunię. Plotki głosiły, że około 2 milionów
    > złotych z nierejestrowanego funduszu przekazanego przez Amerykanów do
    > Agencji Wywiadu zostało na skutek prywatnej inicjatywy oficerów
    > zainwestowane w Amber Gold. Inwestycja chyba się nie udała, wykryto
    > niedobory w kasie i aresztowano kasjera Agencji Wywiadu o pseudonimie
    > Carrington, ale nigdy nie prowadzono śledztwa w tej sprawie.

    A to nie mozna bylo wycofac pieniedzy z AG i zwrocic do kasy ?
    Czy juz za pozno ... ale to chyba nie byli organizatorzy :-)

    > Wypowiadając się 4 miesiące wcześniej dla telewizji TVP Info Gadowski,
    > również wymienił nazwisko Kołomojskiego i zadał, między innymi, dwa
    > istotne pytania: ,,Czy ktoś inwestował w Amber Gold i wyciągnął nadwyżkę?
    > I drugie pytanie, które podpowiedział mi młody, zdolny dziennikarz Paweł
    > Miter, dlaczego nie odtajniono pierwszych 50 lokat w Amber Gold? Kto te
    > lokaty uczynił? Bo to są prawdziwi beneficjenci!"2.

    Jak to zwykle w piramidach - na poczatku ktos zarabia.
    Czemu akurat 50 ?

    J.