  • Data: 2004-03-20 23:33:32
    Temat: Re: Absurd
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c3i6ks$rjf$1@flis.man.torun.pl>, Alpha wrote:
    > A jesli siedzac przy tym ognisku z qmplami jestem ubrany w stroj
    > oblepiony logosami sponsorow za ktore wzialem kupe kasy, albo jesli

    No skoro zaplacili ci za to to trudno bedzie im wykazaac ze to bez ich
    zgody. Po secundo egzekucja praw autorskich ma miejsce jedynie wtedy gdy
    nie sluza one interesom autorow.

    > spiewajac ta piosenke na srodku ulicy falszyjac niemilosiernie dostaje
    > kupe kasy od przechodniow zebym tylko przestal, to jest to tez
    > niezgodne z prawem?

    Formalnie pewnie tak.

    > Drugie pytanie - czemu teraz nagle jakies stowarzyszenie, o ktorym
    > nikt do tej pory nie slyszal (przeszukalem zarowno zasoby google,
    > infoseek'a, yahoo, altavisty, netsprinta...), zabrania wrzucania tekstow
    > piosenek / chwytow? Czemu w takim razie google na zapytanie 'lyrics'
    > (http://www.google.pl/search?sourceid=navclient&ie=U
    TF-8&oe=UTF-
    > 8&q=lyrics) wypluwa ok. 48,500,000 wynikow? Czy w USA rowniez
    > pojawi sie za tydzien takie stowarzyszenie? I ile osob zostanie
    > zatrudnionych do wyslania mejli do wszystkich webmasterow takich
    > stron z zadaniem ich zamkniecia?

    Rozne kraje maja rozne prawa autorskie. Polska ma takie, ze sa one
    nadawane z mocy ustwy w momencie powsta(wa)nia utworu. W wielu krajach
    dopiero trzeba je rejestrowac, czyli nie wszystko jest nimi chronione.

    > Czemu wszedzie poza Polska artysci zrobia wszystko, zeby ich
    > piosenka byla popularna i kazdy ja nucil? Czyzby polscy artysci bali

    W Polsce nie?

    > sie, ze szary Kowalski ktory sciagnie sobie tekst piosenki i chwyty
    > nagle zacznie spiewac lepiej niz oni?

    Wyciagasz bledne wnioski.

    > Polska, mieszkam w Polsce...

    Wyprowadz sie jesli tak cierpisz.