  • 11. Data: 2013-11-29 11:53:48
    Temat: Re: Abonament za dostęp do serwisu internetowego
    Od: XJL <X...@w...pl.invalid>

    W dniu 29.11.2013 09:03, Andrzej Lawa pisze:

    > Co za brednie. Sposób przyjmowania zapłaty nie wpływa na rodzaj umowy.

    Nie prowadze DG.

    Prowadzę serwis, w którym użytkownicy mogą wykupywać usługi za pomocą SMS.

    Posiadam podpisaną umowę zlecenie/dzieło z operatorem SMS.

    Operator co miesiąc informuje mnie, ile użytkowników zakupiło u nich
    usługę, ja wystawiam rachunek na tą kwotę ('za doprowadzenie do sprzedaży').

    Tak działają wszystkie serwisy płatności sms, takie jak CashBill,
    DotPay, JustPay, etc.

    Oczywiście można też z nimi rozliczać się na podstawie faktur, ale to
    akurat mnie nie interesuje, wole nie prowadzić DG.

  • 12. Data: 2013-11-29 11:56:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 11:53:48 +0100, XJL napisał(a):

    > Nie prowadze DG.

    Czy jesteś tego pewien? Być może powinno być: nie zarejestrowałem
    prowadzonej DG.

  • 13. Data: 2013-11-29 12:05:40
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > Kiedy ta faktura nie ma znaczenia *dla obowiązku kasowego* :D
    >
    > Obowiązkowe wystawianie f-r ma inną zaletę - pozwala uwolnić się od
    > rozstrzygania, czy konkretny nabywca jest podatnikiem (w tym podatnikiem
    > zwolnionym), albo jak kto woli, "prowadzi DG w rozumieniu ustawy",
    > bo w tym przypadku istnieje obowiązek wystawienia f-ry.
    > Ale to nie ma nic do problemu zwolnienia z kasy rejestrującej przy
    > sprzedaży dla "fizycznych" :D

    co za glupota. w Polaczaeniu z koniecznoscia dodawania nazw na
    paragonach typu SZCZ.M.KR. :]

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 14. Data: 2013-11-29 12:17:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.11.2013 11:53, XJL pisze:

    > Nie prowadze DG.
    >
    > Prowadzę serwis, w którym użytkownicy mogą wykupywać usługi za pomocą SMS.

    Czyli prowadzisz niezarejestrowaną działalność.

> [...]
    >
    > Operator co miesiąc informuje mnie, ile użytkowników zakupiło u nich
    > usługę, ja wystawiam rachunek na tą kwotę ('za doprowadzenie do

    Naciągane jak cholera. Obawiam się, że nie wytrzyma to pierwszej
    kontroli skarbowej.

  • 15. Data: 2013-11-30 06:32:13
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 29 Nov 2013 11:47:56 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A to "dzieło" niby z kim zawarte? (zupełnie abstrahując od podciągania
    > sprzedaży pod "dzieło")

    na umowę o dzieło firma od SMS premium wykonuje "raport z wysłanych SMSów"
    i dzielą się zyskiem w ten sposób z właścicielem strony

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album4/miasto/index9.php

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 16. Data: 2013-11-30 08:23:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-30 06:32, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:

    > na umowę o dzieło firma od SMS premium wykonuje "raport z wysłanych SMSów"
    > i dzielą się zyskiem w ten sposób z właścicielem strony

    Bardziej interesujące jest nie to, z kim zawarte dzieło (to wiadomo),
    tylko co jest przedmiotem tegoż dzieła...

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2013-11-30 08:24:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-30 08:23, Liwiusz pisze:

    > Bardziej interesujące jest nie to, z kim zawarte dzieło (to wiadomo),
    > tylko co jest przedmiotem tegoż dzieła...

    Doczytałem, że dziełem jest wykonanie przez firmę od SMS raportu z
    wysłanych smsów. Nie widzę sensu zawierania takiego dzieła, i jeszcze
    aby płacić tej firmie za wykonanie raportu. Przepływ pieniędzy, na moje
    oko, powinien odbywać się dokładnie w odwrotną stronę (od firmy SMS do
    mnie, a nie ode mnie do firmy SMS).

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-11-30 10:22:03
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 30 Nov 2013 08:24:59 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > aby płacić tej firmie za wykonanie raportu. Przepływ pieniędzy, na moje
    > oko, powinien odbywać się dokładnie w odwrotną stronę (od firmy SMS do

    firma płaci za wykonanie raportu, klient ten raport wykonuje

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index4.php

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 19. Data: 2013-12-05 09:47:17
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > usługach, odpowiednio poz.36 i 37 tabelki w linku niżej.
    > "Odbiór osobisty" nie zwalnia (mimo zawarcia umowy "środkami
    > komunikacji" oraz przyjęcia zapłaty przelewem), taki dodatek
    > do narzekania na absurdologię (niżej).
    >
    > To jeszcze nie wszystko :)
    > Te przelewy muszą być "powiązywalne" JEDNOZNACZNIE z konkretną
    > sprzedażą. Tako rzekł minister.
    > Jeśli ktoś widział np. na allegro zastrzeżenie, że w przelewie ma
    > być numer transakcji, bo jak nie to sprzedawca zwraca pieniądze
    > i odstępuje od umowy, to wynika ono właśnie z tej konieczności.

    ,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-29112012-r-
    w-sprawie.html

    i tu jest konkretne kolejne pytanie do tego "w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi),"

    czy jak zrobię sobie swój punkt odbioru w innej firmie która nie ma
    statusu dostarczyciela (ale nie będzie to poczta ani kurier) to będzie
    to spełniało warunki czy jednak nie
    np. zawrę umowę z kioskami ruchu i będę tam sam dowoził przesyłki albo
    oni będą odbierać i ze swoim towarem rozwozić po kioskach

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.