    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Abonament RTV
    Date: Sun, 06 Jan 2008 17:54:50 +0100

    Jacek Soltysik pisze:

    > najpierw sam ją przeczytaj, bo to właśnie ona daje KRRiTV uprawnienia
    > takie o jakich napisałem powyżej

    To, że ustawa daje organowi prawo do ustalania opłat nie oznacza, że
    przypisuje mu prawo do ustalania czegokolwiek innego w zakresie tej
    samej (czy innej) ustawy. Delegacja ustawowa jest określona przez samą
    ustawę, a nie przez domniemanie, że tak mozna. Już parę spraw przez TK w
    takich sprawach było i opinia sądu jest na ten temat jednoznaczna.

    Dla mnie interpretacja KRRiT jest bzdurna, bo reprezentuje punkt
    widzenia ciemniaka, który wie co to jest telewizor, ale nie wie, czym
    jest komputer, tuner telewizyjny wraz z monitorem itp. Tak samo z radiem
    samochodowym - nakazując opłatę abo rada wykazuje, że główną funkcją
    samochodu jest odbiór stacji radiowych (zgodnie z innymi swoimi
    dywagacjami, np. o telefonie komórkowym z wbudowanym radioodbiornikiem).

    M.