  • 1. Data: 2004-04-20 22:18:23
    Temat: Przedawnienie roszczenia zwiazanego z prowadzenie dzialanosci gosp ??
    Od: "KG" <b...@k...pl>

    Po ilu latach przedawnia sie roszczenie zwiazane z prowadzeniem dz. gosp.
    stwierdzone prawomocnym orzeczeniem sadu ???

    Pozdrawiam Krzysztof

  • 2. Data: 2004-04-20 22:59:14
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Po ilu latach przedawnia sie roszczenie zwiazane z prowadzeniem dz. gosp.
    > stwierdzone prawomocnym orzeczeniem sadu ???
    Termin przedawnienia roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
    gospodarczej wynosi trzy lata (art. 118kc), za wyjątkiem roszczeń z tytułu
    sprzedaży dokonanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy.
    Wtedy termin przedawnienia wynosi dwa lata (art.554kc).
    pozdrawiam
    Kaliope

  • 3. Data: 2004-04-21 06:05:25
    Od: "martiN" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kaliope" <K...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedaży dokonanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy.
    > Wtedy termin przedawnienia wynosi dwa lata (art.554kc).

    Mi osobiście wydawało się, że termin przedawnienia orzeczeń sądowych (nakaz
    zapłaty etc) wynosi 10 lat...

    Pozdro martiN

  • 4. Data: 2004-04-21 06:07:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Kaliope wrote:
> [...]
    > sprzedaży dokonanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy.
    > Wtedy termin przedawnienia wynosi dwa lata (art.554kc).

    to nie jedyny wyjątek

    A pytanie było o co innego :)

    KG

  • 5. Data: 2004-04-21 10:42:25
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > sprzedaży dokonanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy.
    > Wtedy termin przedawnienia wynosi dwa lata  (art.554kc).

    co to za historie?
    roszczenie stwierdzone przed sadem - 10 lat i nie ma wyjatkow.
    dotyczy to takze ugody zawartej przed sadem.

    od momentu zapadniecia wyroku nie ma znaczenia z jakiego tytulu
    bylo roszczenie zanim zostalo skierowane do sadu.

    pozdr.
    marcin

  • 6. Data: 2004-04-21 14:35:58
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    bd wyskrobał(a):
    > co to za historie?
    > roszczenie stwierdzone przed sadem - 10 lat i nie ma wyjatkow.
    > dotyczy to takze ugody zawartej przed sadem.

    Są wyjątki. Od momentu wydania orzeczenia biegną terminy 10 lat (zazwyczaj)
    lub 3 lata (DG i świadczenia okresowe) choćby przedawnienie miało termin
    szczególny.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2004-04-21 14:44:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartek Gliniecki wrote:
    > Są wyjątki. Od momentu wydania orzeczenia biegną terminy 10 lat (zazwyczaj)
    > lub 3 lata (DG i świadczenia okresowe) choćby przedawnienie miało termin
    > szczególny.

    tylko roszczenia okresowe

    KG

  • 8. Data: 2004-04-21 15:12:40
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > od momentu zapadniecia wyroku nie ma znaczenia z jakiego tytulu
    > bylo roszczenie zanim zostalo skierowane do sadu.

    No właśnie. Zadający pytanie powinien był zapytać "po ilu latach
    przedawniają się orzeczenia zapadające w sprawach z dz.gosp." a nie
    roszczenia.

    > pozdr.
    > marcin
    >
    > --

    pozdrawiam,
    I.

  • 9. Data: 2004-04-21 15:36:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Pussy wrote:
    > No właśnie. Zadający pytanie powinien był zapytać "po ilu latach
    > przedawniają się orzeczenia zapadające w sprawach z dz.gosp." a nie
    > roszczenia.

    A od kiedy orzeczenia się przedawniają?

    KG

  • 10. Data: 2004-04-21 16:58:54