  • 1. Data: 2002-08-23 17:01:38
    Temat: Problemy z firma Szeptel
    Od: "g[R]eK" <g...@w...pac.pl>

    Witam grupe!

    Wydaje mi sie, ze warto zaczac od poczatku 'znajomosci' z firma Szeptel czyli od
    podpisania promocyjnej umowy dnia
    27.09.2000r. Promocyjna umowa zakladala znizke na zalozenie linni, warunkiem bylo
    18 miesiecy na ktore miala byc zawarta. Podpisalem ja ze wzgledu na dosc
    atrakcyjne oferte nieograniczonego dostepu do internetu przy stalej oplacie
    abonamentowej 60zl. Wszystko bylo w najlepszym porzadku do czerwca 2001 roku kiedy
    dostalem rachunek na kwote 680zl. Po probie wyjesnienia tej niemilej niespodzianki
    w BOK Szeptela okazalo sie, ze firma zmienila taryfe. Z ustawy z dn. 21 07 2000r
    Prawo Telekomunikacyjne art. 35.3 jasno wynika, ze musze byc powiadomiony na
    pismie z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego o terminie i zakresie zmian
    w taryfie. W BOK firmy powiedziano mi, ze w miesiacu kwietniu informacja zostala
    dolaczona do rachunku w postaci malej kartki. Niestety ja takiej kartki nie
    dostalem, nie bylem poinforomowany i zmianach. Zmiany polegaly na rozliczeniu
    kazdej minuty spedzonej w internecie przy ustalonej oplacie. Gdy sie o tym
    dowiedzialem, natychmiast zrezygnowalem z oplacania internetu. Zerwac umowy na
    linnie telefoniczna nie moglem bo mialem podpisana na 18 miesiecy. Przez caly ten
    czas oplacalem abonament na linnie telefoniczna, zaleglosc (te 680zl) dalej
    pozosotawala, po 18 od zawarcia umowy zrezygnowalem z uslug fimry Szeptel. W
    trakcie tego postepowania dostalem 3 ponaglenia wplaty zaleglosci, napisalem dwa
    odwlonia. Przez pewien czas sprawa ucichla, do dzisiaj. Poinformowala mnie jakas
    firma sciagajaca dlugi, ze mam czas do wtorku z zaplaceniem tych 680zl, jesli tego
    nie zrobie zapuka do mnie komornik.
    I teraz kilka watpliwosci:
    1. Skoro firma mnie nie poinformowala mnie o zmianie taryfy to chyba rowniez nie
    powinna naliczyc tego rachunku?
    2. Czy bez postepowania sadowego komornik moze cokolwiek mi zrobic, wkroczyc na
    moj prywatny teren?
    3. Jakie mam szanse w tej sprawie gdy dojdzie do postepowania sadowego? (czy jest
    jakis sposob na udowodnienie, ze ja jednak dostalem ta informacje).

    --
    Gorace pozdrowienia
    <. g[R]eK mailto:G...@p...fm .>

  • 2. Data: 2002-08-23 17:20:33
    Temat: Re: Problemy z firma Szeptel
    Od: "Piotr C." <p...@i...pl>

    Użytkownik "g[R]eK" <g...@w...pac.pl> napisał w wiadomości
    0.9...
    > Witam grupe!

    Proponuję wysłać to samo na pl.misc.telefonia, co prawda największy
    'specjalista' jest na urlopie, ale może ktoś doradzi coś konstruktywnego

    pozdrawiam