    From: "pb" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Problem z developerem w Warszawie - co robić ?
    Date: Tue, 3 Jul 2007 13:12:04 +0200

    Uprzejmie proszę o pomoc w następującej sprawie.
    W maju 2005 roku kupiłem u developera mieszkanie które jak się później
    okazało ma poważne wady w postaci dużego hałasu przenikającego do mieszkania
    od wyposażenia technicznego budynku (windy, i wentylatory) - czyli króko
    mówiąc ciężko zasnąć w tych hałasach i od czasu do czasu człowieka budzą
    wentylatory.

    W tej sprawie wysyłałem już pisma i monity do developera z żadaniem
    usunięcia wad w ramach rękojmi. Reakcją developera jest całkowite
    ignorowanie sprawy (tzn. brak odpowiedzi na pisma i brak jakichkolwiek
    działań). W wyniku mojej interwencji w Sanepidzie zostały przeprowadzone
    badania hałasu które czarno na białym wykazały iż mieszkanie nie spełnia
    normy PN-87/B-02151/02 obowiązującej na podstawie §326 rozporządzenia
    Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. Nr
    75, poz. 690) . Norma ta stanowi że w pomieszczeniach mieszkalnych hałas
    maksymalny od wyposażenia technicznego w porze nocnej nie może przekraczać
    30dB a hałas równoważny od wyposażenia technicznego w porze nocnej nie może
    przekraczać 25dB.

    Jest więc ewidentny dowód, że mieszkanie posiada wady. Niestety Sanepid nie
    jest w stanie wiele pomóc (tzn. wydaje jakieś decyzje tyle że w stosunku do
    aktualnego właściciela budynku a nie do developera, które później są
    oprotestowywane przez właściciela budynku i tym sposobem od ponad roku nic
    się nie dzieje.). W związku z tym chciałbym pozwać do sądu developera z
    żądaniem "naprawienia" mieszkania (koszty wymiany wentylatorów /windy to
    około 150 tys.zł) oraz ew. odszkodowania za konieczność mieszkania ponad rok
    w warunkach zagrażających zdrowiu.

    Niestety zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać, gdzie znaleźć dobrego
    prawnika (Warszawa) który poprowadziłby sprawę od początku do końca razem z
    reprezentowaniem mnie w sądzie i jak do tego podejść.

    Czy ktoś mógłby mi pomóc i wskazać dobrego / rozsądnego cenowo prawnika
    znającego się na takich sprawach ?

    Z góry dziękuję
    PB