    From: OMSON <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo zwrotu towaru
    Date: Thu, 06 Jul 2006 09:27:27 +0200

    Witam.
    Chialbym zasiegnac rad sznownych grupowiczow w kwestii pewnego towaru,
    ktorego zakupu dokonalem wczoraj.
    Opisze krotko, o co chodzi na poczatek. W sklepie muzycznym, gdzie
    kupilem pokrowiec na gitare basowa sprzedawca poinformowal mnie, ze stan
    tego pokrowca (caly pokryty kurzem) spowodowany jest dlugim lezeniem na
    magazynowej polce. Cena tego pokrowca, dodam jeszcze, byla prawie 30 zl
    wyzsza niz nowych w innych sklepach (dzwonilem w rozne miejsca, zeby sie
    dowiedziec wczesniej ale akurat nie bylo tego modelu, natomiast
    zorientowalem sie co do cen).
    Na moja prosbe sprzedawca udzielil mi rabatu w kwocie ok 20 zl na tenze
    egzemplarz i wystawil fakture vat. Niestety po przyjsciu do domu i
    szczegolowych ogledzinach (niefartownie w sklepie nie przyjrzalem sie
    wystarczajaco dokladnie, poniewaz kupowalem tuz przed zamknieciem),
    dostrzeglem slady uzytkowania na owym pokrowcu (wygladaly jak przy
    typowej eksploatacji podczas niedlugiego noszenia instrumentu)- drobne
    otarcia na wykonczeniach i cwiekach, na ktorych stawia sie pokrowiec na
    ziemi oraz drobne wgniecenie - ktore to uszkodzenia na 100% nie mogly
    powstac w wyniku zwyklego spoczywania na magazynowej polce.
    Do tego wszystkiego symbol modelu, ktory widnieje na fakturze vat
    wskazuje na pokrowiec o nieco innym wygladzie (duzo bogatszy wizualnie
    niz zakupiony przez mnie).
    Co o tym wszystkim sadzicie? Czy mam prawo zwrocic ten towar sprzedawcy?
    Jak argumentowac/czy wogole argumentowac? Istnieje cos takiego w prawie
    konsumenckim jak zwrot towaru bez podania przyczyny w ciagu ilus tam dni
    od zakupu?
    Prosze o pilne podpowiedzi i sugestie - mam zamiar wybrac sie dzisiaj o
    16.00 to tego sklepu jak tylko skoncze prace (niby kwota 160 zl to nie
    majatek ale mierzi mnie teraz, ze sprzedano mi, jak frajerowi, stary
    pokrowiec za cene wyzsza niz nowy - duzo lepiej wykonany).

    Pzdr, OMSON

    P.S. Pilnie PLZ (tak do 16.00 najpozniej). Z gory THX.
    --
    Pesymista widzi ciemny tunel.
    Optymista widzi światełko w tunelu.