    From: "Qn" <q4u(N_SPAM)@tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo spółdzielcze i budowlane
    Date: Tue, 20 Feb 2007 22:53:54 +0100

    Witam,

    potrzebuje fachowej porady w temacie prawa spóldzielczego i budowlanego
    jednoczesnie - czyli co mieszkaniec spóldzielni moze, a czego nie moze
    zrobic w ramach wlasnosciowego prawa do lokalu spóldzielczego. Konkretnie
    chodzi o to czy mozna instalowac na scianie budynku (przy swoim mieszkaniu
    oczywiscie, nie gdziekolwiek) antene satelitarna (nie ma balkonu niestety).
    Podobno nie mozna tego zrobic, jedynie okno jest prawnie do mojej
    dyspozycji, tylko kto by chcial talerz zaslaniajacy okno... Spółdzielnia nie
    zezwala nikomu na instalowanie anten sat na dachu ani na elewacji tłumacząc
    to w ten sposób, że instlacja uszkodzi odnowiony dach i bedzie ciakła woda.
    Dodatkowo na klatce jest dostępne UPC więc jak ktoś chce to niech sobie to
    weźmie. Sęk w tym że ja chcę mieć telewizję n. Co mogę zrobić,
    półtoragodzinna dyskusja z prezesami w wieku mocno zaawansowanym nie dała
    żadnego efektu - powiedzieli mi nawet wprost ze nie moga zezwolic nikomu bo
    się zacznie... i następni będą montowac.... Wg mnie to jest chore, bo skoro
    są chętni to czemu im zabraniac - w koncu spoldzielnia jest dla ludzi a nie
    odwrotnie... Bardzo proszę o jakąkolwike pomoc.

    pozdrawiam
    QN

    ps. nie wykluczam płatnej porady prawnej o ile będzie ona gwarantowała
    wygraną - czyli zainstalowanie anteny sat.