  • 1. Data: 2004-02-28 23:08:57
    Temat: Prawo jazdy za $$
    Od: "Xenik" <n...@p...pl>

    Witam!

    Wlasnie tak sie zastanawialem czy w Polsce po tych calych nowelizacjach
    bedzie sie oplacalo zrobic legalnie prawo jazdy.
    Zrobie krotki rachunek:

    ZA LAPOWKE: (rozwiazanie tylko dla rezolutnych osob - trzeba wiedziec jak i
    z kim gadac)
    - w miescie X jest za 700 PLN, nalezy jeszcze dodac jakies inne koszty
    200 PLN (dojazd i strata czasu),
    - SUMA: 900 PLN - liczmy nieskromnie 1000 PLN
    LEGALES:
    - kurs 1300 PLN (tyle ma kosztowac od marca, bo wiecej godzin)
    - okolo 100h straconych (60h kusry + 40h dojazd do tych calych osrodkow
    szkolenia i przygotowanie) -> w pracy za nadgodziny mam placone okolo 11zl
    netto, zakladajac ze ten czas bym przeznaczyl na prace zarobkowa jestem
    stratny okolo 1000 PLN
    - SUMA: 2300 PLN - liczmy skromnie 2000 PLN

    Chyba widac roznice!! To chyba jest jedna z przyczyn dlaczego w Polsce
    korupcja jest na porzadku dziennym.

    Co wiecej po co mam sie stresowac na aucie z manualna skrzynia biegow,
    skoro juz mam upatrzonego automatica - wiec nim bede jezdzil w niedalekiej
    przyszlosci (w miescie 400 tysiecznym nie ma zadnego auta bez stick shifta w
    osrodku egzaminacyjnym - horrror).

    Moja rodzinka mnie wysmiewa, ze jeszcze w tym szambie zyje(zenie sie
    dopiero za 1,5h, wiec dopiero wtedy bede mial green card). Dla znajomych
    mojej dziewczyny to jest totalna abstrakcja. Oni nie moga tego zrozumiec jak
    mozna tak sobie zagywac ze swoim obywatelem. Ale wiadomo europe SUX :D.

    Mam pytano:
    Co moze mi grozic za kupno p. jazdy? (na swiadectwie o niekaralnosci mi
    NIE zalezy, za 1,5 roku i tak juz mnie tutaj nie bedzie)

    PS:
    Ja pracuje 14h na dobe, a poza tym mam angielski 4 razy w tygodniu po
    2h, wiec nie mam czasu, zeby sie z jakims pedalem uzerac. Prawie cale studia
    zaliczylem eksternistycznie, wiec to tym bardziej jest dla mnie chore, ze
    musze chodzic na jakies kursy, zeby glupia licencje na kierowanie autkiem
    zrobic.

  • 2. Data: 2004-02-28 23:17:44
    Temat: Re: Prawo jazdy za $$
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia nie 29. lutego 2004 00:08 , osobnik podajacy sie za Xenik byl
    laskaw napisac:

> [...]
    > studia zaliczylem eksternistycznie, wiec to tym bardziej jest dla mnie
    > chore, ze musze chodzic na jakies kursy, zeby glupia licencje na

    oo, klamek niemacie tam, ale internet jest !!!

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    przed zastosowaniem zweryfikuj moje tezy
    w adresie: lub.czasopisma = gazeta

  • 3. Data: 2004-02-29 05:49:08
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > Mam pytano:
    > Co moze mi grozic za kupno p. jazdy? (na swiadectwie o niekaralnosci
    mi
    > NIE zalezy, za 1,5 roku i tak juz mnie tutaj nie bedzie)

    ...zeby Cie tylko dziewczyna kantem nie puscila bo boroczku bedziesz musial
    u nas zostac;)

    pozdr
    Lukasz

  • 4. Data: 2004-02-29 06:50:15
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 29 Feb 2004 00:08:57 +0100, na pl.soc.prawo, Xenik napisał(a):

> [...]
    > musze chodzic na jakies kursy, zeby glupia licencje na kierowanie autkiem

    Piszesz, że żenisz się za 1,5h - no to już chyba po ślubie, green card już
    jest to po co Ci polskie Prawo jazdy. Załatwiaj tam gdzie będziesz jeździł.
    Nie chciał bym Cię spotkać na drodze.
    Nie pozdrawiam
    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-02-29 08:49:56
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    Xenik:

    [...]

> [...]
    > studia zaliczylem eksternistycznie, wiec to tym bardziej jest dla mnie
    > chore, ze musze chodzic na jakies kursy, zeby glupia licencje na

    ale debil ROTFL - jesli tacy beda wyjezdzac to tutaj tylko lepiej bedzie

    --
    sjopa

  • 6. Data: 2004-02-29 08:55:17
    Od: "Bob" <b...@n...pl>

    skoro tak dlugo pracujesz, to pewnie nie bedziesz mial czasu, aby samochodem
    jezdzic
    dlatego..........

    jednak jezeli na prawde nie chcesz chodzic na kurs to go tylko oplac
    i dogadaj sie z prowadzacym, ze przyjdziesz tylko na egzamin
    on nie bedzie musial z toba jezdzic, a ty zaoszczedzisz czas
    ale czy zdasz egzamin ?

    na to pytanie musisz sobie odpowiedziec juz sam
    i pamietaj, ze za poprawki sie placi

  • 7. Data: 2004-02-29 13:06:55
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <1iyfhjzf973dy.lx2qt6j7apbm$.dlg@40tude.net>, Mieczyslaw wrote:

    > jest to po co Ci polskie Prawo jazdy. Załatwiaj tam gdzie będziesz jeździł.
    > Nie chciał bym Cię spotkać na drodze.

    Ale jeśli "tam" nie da się tak "zagywac ze swoim obywatelem" i z
    załatwiania nici, a jeśli już to nie za 700 złociszy?

    Renata

  • 8. Data: 2004-02-29 13:12:06
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>, Renata Gołębiowska wrote:

    > Ale jeśli "tam" nie da się tak "zagywac ze swoim obywatelem" i z
    > załatwiania nici, a jeśli już to nie za 700 złociszy?

    Tam zrobi za 10 dolarów prawo jazdy objeżdżając kwadrat z czterech ulic
    samochodem z automatyczną skrzynią biegów. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 9. Data: 2004-03-01 00:29:56
    Od: poreba <d...@p...com>

    Mieczyslaw <m...@o...pl> niebacznie popelnil

    > Nie chciał bym Cię spotkać na drodze. Nie pozdrawiam
    Czyżbyś wierzył w moc sprawczą kartonika z napisem prawo jazdy?
    Naprawdę wszyscy są przekonani, że za coraz większą ilość wypadków
    odpowiada "łatwość" uzyskania prawa jazdy?

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2004-03-01 09:20:47
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@i...pl>

    > Wlasnie tak sie zastanawialem czy w Polsce po tych calych nowelizacjach
    > bedzie sie oplacalo zrobic legalnie prawo jazdy.

    Jeżeli zależy Ci na spokoju i nie biorąc pod uwagę kosztów wcale nie małych,
    to raczej się opłaca. Załatwić świstek ok ale przy każdej kontroli będziesz
    zachowywał się nerwowo bo, czy przypadkiem osoba która Ci to załatwiała aby
    na pewno załatwiła to dobrze (wpis do rejestru itp). Policja na pewno zwróci
    uwage na twoje bądź co bądź nerwowe zachowanie.

> [...]
    > przyszlosci (w miescie 400 tysiecznym nie ma zadnego auta bez stick shifta

    IMHO prawdziwe auto to takie w którym można sobie "powajchować" :-)

    > Mam pytano:
    > Co moze mi grozic za kupno p. jazdy? (na swiadectwie o niekaralnosci mi
    > NIE zalezy, za 1,5 roku i tak juz mnie tutaj nie bedzie)

    Pewnie rozprawa w sądzie i wyrok. Nie jestem pewien ale za fałszerstwo (a
    pod to chyba można podciągnąc tą sytuacje) zgodnie z art. 270 KK grozi
    grzywna, kara ograniczenia wolnosci albo pozbawienia wolnosci od 3 m-cy do
    lat 5-ciu. Zabierają Ci ów papierek i i tak będziesz musiał zdać egzamin
    państwowy jeżeli będziesz chciał jeźdźić, a wtedy na pewno nie bedzie tak
    łatwo Ci zdać, więc lepiej od razu robić to legalnie. Jak teraz zapiszesz
    się na kurs to jeszcze będziesz go robił na starych warunkach czyli 20h jazd
    i chyba 40h teoria, a za całość kursu zapłacisz ok 700 zł (nie wiem jakie
    teraz są ceny).

    > PS:
    > Ja pracuje 14h na dobe, a poza tym mam angielski 4 razy w tygodniu po
    > 2h, wiec nie mam czasu, zeby sie z jakims pedalem uzerac.

    Sa kursy prawa jazdy które odbywają się w weekendy. Poza tym może uda Ci sie
    załatwić z prowadzącym że nie będziesz musiał chodzić na zajęcia ale tak czy
    inaczej egzamin wewnętrzny będziesz musiał zdać. Co do kursu praktycznego to
    możesz umówić się z instruktorem o jakiejkolwiek godzinie. Nie raz widziałem
    już "elki" jeżdżące w niedziele o 19 więc na pewno dasz radę znaleść trochę
    czasu.

> [...]
    > musze chodzic na jakies kursy, zeby glupia licencje na kierowanie autkiem

    Nikt Cię nie zmusza do tego. To jest twoja decyzja.