  • 1. Data: 2009-10-23 06:08:18
    Temat: Prawne (i podatkowe) aspekty oszustwa w serwisie aukcyjnym
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Załóżmy, że:
    - wylicytowana kwota > 1000 pln
    - aukcja była "przewałką" (sprzedający nie zamierzał wysłać i nie wysłał
    wylicytowanego przedmiotu - postępowanie jest prowadzone w kierunku art.
    286 §1 KK)

    Czy formalnie umowa sprzedaży została zwarta? Czy też nie?

    Pytanie jest w kontekście podatku od czynności cywilno-prawnych, który
    trzeba byłoby zapłacić gdyby - pomimo oszustwa - umowa sprzedaży została
    skutecznie zawarta.

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-10-23 12:09:40
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie jest w kontekście podatku od czynności cywilno-prawnych, który
    > trzeba byłoby zapłacić gdyby - pomimo oszustwa - umowa sprzedaży została

    Nie rób sobie jaj, nie ma żadnej umowy i nie trzeba płacić podatku;)

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-10-23 12:36:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    kuba wrote:

    > Nie rób sobie jaj, nie ma żadnej umowy i nie trzeba płacić podatku;)

    Dzięki!

    Tak mi podpowiadała intuicja i logika, ale do podatków to ja wolę logiki
    nie mieszać ...

    Piotrek