  • 1. Data: 2010-12-08 10:36:54
    Temat: Pochowek.
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    Czy w Polsce istnieje prawny obowiazek do pochowku zmarlych
    przez czlonkow najblizszej rodziny?
    AM

  • 2. Data: 2010-12-08 18:56:00
    Temat: Re: Pochowek.
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 11:36:54 +0100, Hades napisał(a):

    > Czy w Polsce istnieje prawny obowiazek do pochowku zmarlych
    > przez czlonkow najblizszej rodziny?

    Nie ma obowiązku. Pochowa ośrodek pomocy społecznej i ściągnie koszty ze
    spadku.

    Henry

  • 3. Data: 2010-12-08 19:04:10
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-08 19:56, Henry(k) pisze:

    > Nie ma obowiązku. Pochowa ośrodek pomocy społecznej i ściągnie koszty ze
    > spadku.
    >
    > Henry

    To pociągnijmy... :)
    Czy jest obowiązek pochówku (tak w ogólności)?
    Czy jest obowiązek złożenia prochów (po kremacji) w określony sposób?
    Życzyłbym sobie, aby moje prochy zostały "rozproszone", np. wrzucone do
    rzeki. Można?
    A postawić sobie urnę z prochami żony na kominku - można?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2010-12-08 19:08:58
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > Można?
    > A postawić sobie urnę z prochami żony na kominku - można?

    To ostatnie w naszym pieknym kraju (na razie) zdecydowanie nie. I co
    ciekawe ze nie zezwalaja na to przepisy ... sanitarno-epidemjologiczne
    (jesli dobrze pamietam).
    AM

  • 5. Data: 2010-12-08 19:10:23
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Henry(k)"

    > Nie ma obowiązku. Pochowa ośrodek pomocy społecznej i ściągnie koszty ze
    > spadku.
    > Henry

    Czyli w przypadku braku tej mozliwosci dalszym trybem bylby wyrok
    sadowy i sciaganie naleznosci przez komornika. Czy tak?
    AM

  • 6. Data: 2010-12-08 19:12:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 20:04:10 +0100, Maruda napisał(a):

    > To pociągnijmy... :)

    Proszę bardzo:

    Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst
    jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 23, poz. 295 z późniejszymi zmianami);
    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
    (tekst jednolity Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami);
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wymagań, jakie muszą
    spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków z dnia
    7 marca 2008 roku (Dz.U. z 2008r. Nr 48, poz. 284);
    Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 1 sierpnia
    2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów (Dz.U.2001, nr 90,
    poz. 1013);
    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania
    ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (Dz.U.2001, nr 153, poz. 1783 z
    późniejszymi zmianami);
    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 7 grudnia 2001 r. w sprawie wzoru karty
    zgonu oraz sposobu jej wypełniania (Dz.U.2001r., nr 153, poz. 1782 z
    późniejszymi zmianami);
    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 31 października 2006 roku w sprawie
    postępowania ze zwłokami osób zmarłych w szpitalu (Dz. U. z 2006 r. Nr 203
    poz. 1503);

    Henry

  • 7. Data: 2010-12-08 19:22:10
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 8 Dec 2010 20:10:23 +0100, Hades napisał(a):

    > Czyli w przypadku braku tej mozliwosci dalszym trybem bylby wyrok
    > sadowy i sciaganie naleznosci przez komornika. Czy tak?

    Najpierw czeka na otwarcie spadku i występuje do spadkobierców (100%
    kosztów pogrzebu) i dopiero nie chcą zapłacić dobrowolnie to idzie do sądu.

    Oczywiście to w przypadku gdy nie należy się zasiłek pogrzebowy z ZUS.

    Henry

  • 8. Data: 2010-12-08 19:34:58
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]

    > Oczywiście to w przypadku gdy nie należy się zasiłek pogrzebowy z ZUS.

    Rozumiem wiec ze wprawdzie nie ma prawnego obowiazku pochowania
    czlonka najblizszej rodziny, ale i tak trzeba za to zaplacic. Czy tak?
    W jakich relacjach rodzinnych jest to wymagane? Trzeba zaplacic za
    pochowek rodzicow, rodzenstwa i ... jeszcze kogos?
    AM
    P.S.Ja zakladam ze nie ma masy spadkowej i w dodatku nie ma
    swiadczen z ZUS.