  • 1. Data: 2002-06-12 08:56:02
    Temat: - Pelnomocnictwo?
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    Zona przebywa w Polsce, a jej maz za granica.
    Chca darowac mieszkanie swojemu synowi.
    Mieszkanie nalezy do obydwu malzonkow (wspolnota malzenska).
    Czy jest mozliwosc, aby zona bez potrzeby obecnosci meza
    w kraju mogla sama tego dokonac? Czy wystarczy np. telefon
    meza z zagranicy do notariusza np. z ustnym udzieleniem jemu
    pelnomocnictwa w tej sprawie czy tez przeslanie pisemnego
    (lecz tylko poswiadczonego w tamtejszej placowce dyplomatycznej)
    pelnomocnictwa?

  • 2. Data: 2002-06-12 11:35:46
    Temat: Re: - Pelnomocnictwo?
    Od: P <...@...com>

    On Wed, 12 Jun 2002 10:56:02 +0200, "Mike G." <g...@w...pl> wrote:

> [...]
    >pelnomocnictwa w tej sprawie czy tez przeslanie pisemnego
    >(lecz tylko poswiadczonego w tamtejszej placowce dyplomatycznej)

    Mi sie ___wydaje___ ze do "czynnosci przekraczajacych zwykly zarzad"
    we wspolnocie malzenskiej jakim __moze byc__ rozporzadzanie spora kasa
    nawet w rodzinie, potrzebne bedzie potwierdzenie wspolmalzonka.
    Inaczej, dokonana czynnosc prawna bedzie dotknieta bezskutecznoscia
    zawieszona... Znaczy bedzie wazna, ale skutkow prawnych ni ma, a
    skutki prawne beda (przeniesienie wlasnosci na syna) jak potwierdzi.

    Hard part jest tu taki, ze to potwierdzenie musi byc dla czynnosci
    wymagajacych specjalnej formy w takiej tez specjalnej formie zlozone.
    Znaczy sie jak przeniesienie wlasnosci nieruchomosci lokalowej na syna
    w formie aktu notarialnego to potwierdzenie tez. Wystarczyloby wiec
    moze potwierdzenie, chyba pelnomocnictwa nie trzeba nikomu dawac.

    A co do form szczegolno-kombinacyjno-szczegolnych, jak oswiadczenia
    woli w konsulacie, to nie mam pojecia. Np. wiem ze ojciec moglby uznac
    dziecko za swoje w konsulacie, ale czy to odnosi sie do takiej
    szczegolnej formy notarialnej to nie wiem.