  • 1. Data: 2002-12-03 22:13:28
    Temat: PZU a likwidacja szkody ;)
    Od: r...@W...wp.pl (Jacek)

    Witam
    Sprawa jest nastepujaca - PZU co nietypowe uznalo szkode, wyplacilo
    duze odszkodowanie. Do mnie przyszli po tzw regres.
    Czy sa przepisy nakazujace PZU stosowanie rynkowych cen kosztow
    mniejszych niz maksymalne itp. Chodzi o zalanie mieszkania, a
    podejrzewam ze sasiadka ma kogos znajomego w PZU i daltego
    nadzwyczajnie poszli jej na reke ;)
    Prsze o wzglecie szybka odpowiedz.

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2002-12-04 06:48:34
    Temat: Re: PZU a likwidacja szkody ;)
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Jacek" <r...@W...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniejszych niz maksymalne itp. Chodzi o zalanie mieszkania, a
    > podejrzewam ze sasiadka ma kogos znajomego w PZU i daltego

    Sprawa prosta nie jest, bo zwykle idzie o to, by towarzystwa pokrywały
    faktyczne koszty napraw a nie stosowały stawki minimalne... Tak to bowiem
    wygląda z punktu widzenia tego, kogo zalałeś...

    Faktem jest jednak, że to, co mogą ściągnąć z Ciebie jest jednak ograniczone
    zasadami odpowiedzialności cywilnej. A tu rzeczywiście poszkodowany powinien
    dbać o minimalizację szkody. Masz też obowiązek pokrycia szkody a nie
    ewentualnej wymiany pewnych elementów na nowe.
    Za to stwierdzić, czy na przykład zalaną i wypaczoną boazerię sprzed 10 lat
    można "naprawić" czy trzeba wymienić i rozliczenie tego (koszt wymiany, ale
    też ograniczony 'wartością' zniszczonej boazerii) to już zadanie
    rzeczoznawcy..

    Pzdr
    Brodek

    --