    From: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PRAWO
    Date: Wed, 23 Jun 2004 10:01:12 +0000 (UTC)

    Witam,
    mam prośbę o pomoc w wyborze najlepszego rozwiązania.
    Problem jest następujący - w wyniku moich nie do konca przemyslanycch
    działań, jednak bez złych intencji, uszkodziłem samochód marki peugeot 206cc
    należący pewnej kobiety . Pech chciał że miał on elektronicznie otwierany
    dach który właśnie uległ uszkodzeniu. Nie chcąc uciekac od odpowiedzialności
    i chcąc naprwić szkodę skontaktowałem się z właścicielką i mieliśmy zawrzeć
    ugodę. Gdy doszło do podpisywania nagle dowiedziałem się że równolegle
    właścicielka podjęła pieniądze ze swojej polisy AC (wcześniej skłamała że nie
    skożysta z ubezpieczenia) i dodatkowo domaga się ode mnie odszkodowania.
    Oczywiście PZU wystąpi do mnie o pokrycie wypłaconej z polisy sumy. Szkoda
    została wyceniona przez ubezpieczyciela na 1500 zł. Byłem gotów zaproponować
    właścicielce nawet drugie tyle (tj. 1500) odszkodowania jednak ona domaga się
    min. 2500 dodatkowo do AC (w sumie 4000zł które musiał bym zapłacić na co
    mnie nie stać). W przeciwnym razie grozi mi skierowaniem sprawy na drogę
    postępowania cywilnego i procesem. Argumentuje to tym, że wycena PZU nie jest
    miarodajna i że zapłaci więcej za naprawę. (szkody które podaje nie są
    uwzględnione w raporcie z oględzin i raczej nie powstały w wyniku moich
    działań choć może to być dyskusyjne. Samochód natomiast na pewno nosi ślady
    wcześniejszych uszkodzeń, być może próby włamania)
    Równolegle prowadzone jest w stosunku do mnie postępowanie karne które
    najprawdopodobniej zostanie warunkowo umorzone ze względu na mój niski status
    materialny, niekaralnośc i koniecznośc utrzymania rodziny. Prokurator radzi
    proces. Ja się wacham. Proszę o szybka poradę co robić i jakie moga być
    konsekwencje.