  • 1. Data: 2005-09-14 09:27:54
    Temat: Oszystwo, wyłudzenie, fałszerstwo.... jak to zakwalifikować
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Witam

    Jest operator telekomunikacyjny.
    Wprowadza dodatkową usługę, nie umieszczając jej w cenniku.
    W przypadku skorzystania z usługi oczywiście trzeba płacić, choć w
    cennuiku nie ma usługi.

    I tutaj zonk - ponad rok od wprowadzenia usługi, w nowych cennikah jest
    ta usługa, choć jeszcze 3 miesiące wstecz ten sam cennik był bez tej usługi.

    I tutaj pytania:

    Cennik jest załązcnikiem do umowy. Jak można podciągnąć taką zmianę po
    cichu? Wyłudzenie, fałszerstwo, oszustwo?
    I ścigane jest osk prywatnego czy publicznego?

    Mam oczywiście stare cenniki w których tej usługi brak, dzisiejsza
    wersja jest z dodaną usługą.

    I pyanie dodatkowe - jak kwalifikować pobieranie opłat za usługi nie
    uwzględnione w cenniku? Wyłudzenie?

    Pozdrawiam Marcin

  • 2. Data: 2005-09-14 09:34:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marcin Żyła napisał(a):
> [...]
    >
    > I tutaj zonk - ponad rok od wprowadzenia usługi, w nowych cennikah jest
    > ta usługa, choć jeszcze 3 miesiące wstecz ten sam cennik był bez tej

    Pytam z ciekawości: jaka to usługa? Jaki operator?

    > I tutaj pytania:
    >
    > Cennik jest załązcnikiem do umowy. Jak można podciągnąć taką zmianę po
    > cichu? Wyłudzenie, fałszerstwo, oszustwo?

    Po prostu: brak wprowadzenia zmiany. Dopóki nie poinformują abonenta,
    nowy cennik nie obowiązuje.

    > I pyanie dodatkowe - jak kwalifikować pobieranie opłat za usługi nie
    > uwzględnione w cenniku? Wyłudzenie?

    Co najwyżej próba - bo przecież nie zapłacisz za coś, co nie wynika z
    umowy? Nie płać i złóż reklamację.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-09-14 10:43:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dg8qdt$n6d$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin Żyła wrote:
    > Wprowadza dodatkową usługę, nie umieszczając jej w cenniku.
    > W przypadku skorzystania z usługi oczywiście trzeba płacić, choć w
    > cennuiku nie ma usługi.
    [..]
    > Cennik jest załązcnikiem do umowy. Jak można podciągnąć taką zmianę po
    > cichu? Wyłudzenie, fałszerstwo, oszustwo?
    > I ścigane jest osk prywatnego czy publicznego?

    No jak ww. to z publicznego z tym, że jakakolwiek opcja z powyższych
    oznacza, że trzeba mu udowodnić że działał w takim zamiarze (wyłudzenia
    etc), a to łatwe nie jest.

    --
    Marcin