    From: "Poszkodowany" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odszkodowanie
    Date: 18 Oct 2004 21:28:57 +0200

    Sąsiad z góry zalał mi łazienkę, w której odpada mi teraz sufit. Ani on, ani
    ja nie ubezpieczyliśmy mieszkania. Nie chce zapłacić uzgodnionego wcześniej w
    rozmowie odszkodowania. Sugeruje uparcie, że to wina sąsiadów gdzieś z boku.
    Hydraulik stwierdził fakt jednorazowego zalania, ale do mieszkania sąsiada nie
    mógł się dostać, mimo uzgodnionego spotkania. I on i ja jesteśmy właścicielami
    swoich mieszkań. Jak go zmusić do zwrotu kosztów (farba, gips itd..).Gdzie mam
    zwrócić się o pomoc w zwrocie tego odszkodowania? Czy to ma być Sąd Cywilny?
    Jak ten pozew ma wyglądać?. Ile takie powództwo kosztuje? Czy wygrana sprawa
    oznacza dla mnie zwrot kosztów postępowania? Czy może najpierw postaszyć
    skargą w spółdzielni mieszkaniowej? Bardzo proszę o radę.
    Poszkodowny