    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Pomoc dla samotnej matki
    Date: Wed, 11 Dec 2002 18:38:38 +0100

    Użytkownik Sławek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:at7q7i$756$...@n...tpi.pl...
    > Pytaniei prośba: do kogo samotna matka może zwrócić się o przyznanie
    > odzszkodowania czy renty zagranicznej?

    hm należałoby znać prawo danego kraju...
    nasze prawo nie przewiduje wypłaty odszkodowań czy świadczen z tyt. renty
    dla osób na czarno pracujących...jedynie można by pokusić się na
    odszkodowanie czy rente od samego sprawcy ...no ale tu należy dobrze poznać
    prawo co do cudzoziemców nielegalnie przebywajacych na ich terenie... a
    także k.k. co mówi na temat spowodowania śmierci w takich okolicznościach
    ...w ZUS-ie jest organ zajmujacy sie rentami zagranicznymi...należało by tam
    wypytać... może mają jakieś przepisy ...lub w sądzie okręgowym jest też
    komórka zajmujaca sie sprawami w obrocie zagranicznym i czesto zwracają się
    o przepisy obowiązujące w danym kraju ...

    Sandra