  • 1. Data: 2002-11-13 15:56:53
    Temat: Egzekucja komornicza
    Od: "witowit" <w...@s...pl>

    Witam szanownych Grupowiczów!!!

    Po krotce opisze zaistniała sytuacje aby był dokładny ogląd sytuacji.
    Prawomocnym wyrokiem sadu z roku 1988 otrzymałem alimenty procentowe(wyrok
    posiadał klauzule natychmiastowej wykonalności). W tym roku ojciec wystąpił
    do sądu o pozbawienie mnie tych alimentów. Wiedząc o tym wystąpiłem
    równocześnie o podwyższenie alimentów (również procentowo). Obydwie sprawy
    zostały potraktowane jako jedna i rozpatrywane przez sąd. W pierwszej
    instancji sąd odrzucił moje żądanie związane z naliczaniem alimentów
    procentowo ale defakto podwyższył kwotę alimentów - kwotowo. Powództwo ojca
    zostało oddalone całkowicie.
    W trakcie sprawy wyszło na jaw ze ojciec nie płacił należności w
    wysokości jaka powinien płacić. Mój adwokat stwierdził ze nie ma przeszkód
    aby oddać sprawę do komornika wiec zaraz po sprawie poszedłem do komornika
    aby odzyskać "niedoplaty". No i niestety dzisiaj pojawiły się schody.
    Komornik wszczął postępowanie, ale właśnie poinformował mnie ze zawiesił
    egzekucje bo jak się wyraził - "klauzula wykonalności straciła ważność" -
    mowa o wyroku z roku 1988. Co to oznacza? Czy mój adwokat mógł się pomylić?
    Czy w takim wypadku jest jakakolwiek szansa na odzyskanie pieniędzy?

    Pozdrawiam

    Witowit

  • 2. Data: 2002-11-13 16:08:51
    Temat: Odp: Egzekucja komornicza