    From: "D.C." <d...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Notoryczne zalewanie mieszkania - co z tym zrobic
    Date: Sat, 24 Mar 2007 18:18:35 +0100

    Witam,
    od ponad dwoch lat moje mieszkanie zalewane jest przez sasiada z gory.
    Mieszkanie mam ubezpieczone i za kazdym razem sprawe zglaszam do
    ubezpieczalni, dostaje odszkodowanie tylko co z tego jak to sa grosze to
    raz, a dwa jeszcze chwila i na scianach bede mial sliczne grzybki.
    Zarowno moje mieszkanie jak i sasiada sa wlasnosciowe. Sasiad, ktory mnie
    zalewa zupelnie sie nie przejmuje problemem, placi odszkodowania i zalewa
    dalej.
    Za kazdym razem sprawe zglaszalem rowniez do wspolnoty mieszkaniowej -
    przysylaja za kazdym razem hydraulikow, ktorzy ograniczaja sie do przetkania
    jakiejs rury. Jakis czas jest OK, a pozniej znowu sufit w lazience mam
    mokry.
    Wszyscy (ja, sasiad, i zarzadca wspolnoty) wiemy, ze przyczyta tkwi w
    wadliwie zrobionej instalacji u sasiada (konkretnie kratce sciekowej w
    lazience) tyle, ze ani sasiad ani zarzadca jakos nie kwapia sie zeby z tym
    cos zrobic.
    Pytanie do prawnikow lub osob przerabiajacych podobny problem - czy moge w
    jakis sposob wymusic na zarzadcy wspolnoty aby dokonal naprawy instalacji u
    sasiada (albo wymusil na nim dokonanie takiej naprawy)? Rozmowa z sasiadem,
    ktory mnie zalewa nie ma najmniejszego sensu - to osobnik nalezacy do
    mlodego pokolenia majacy wszystko i wszystkich w glebokim powazaniu.
    Chodzenie po sadach traktuje raczej jako ostatecznosc - bardziej interesuje
    mnie czy z faktu, ze co miesiac place "koszty zarzadu" moge domagac sie od
    zarzadcy dokonania naprawy u sasiada z gory (tylko jak na nich wymoc zeby
    dokonali naprawy, a nie przyslali hydraulika, ktory przetka kratke i za
    miesiac bedzie to samo)? Czy jest na to jakis paragraf?
    Dziekuje za informacje i pomoc,
    Pozdrawiam,
    D.C.