  • 1. Data: 2004-02-10 17:46:16
    Temat: Nabycie wlasnosci przez zasiedzenie
    Od: "Michal Wilk" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Mam nastepujacy problem. Osoba X posiada pas ziemi bedacy wlasnoscia sasiada
    (osoby Y). Osoba X uzytkuje go od ponad 30 lat. Czy sa jakies szanse na
    odzyskanie przez osobe Y tej ziemi? Czy tez moze osoba X nabyla prawa
    wlasnosci do tego pasa przez zasiedzenie? Dodam, ze przez rzeczone 30 lat
    osoba Y nie przerwala biegu przedawnienia, o ktorym mowa w art. 123 k.c.

    Czy wszczecie procedury zozgraniczenia cokolwiek da? Czy w ew. postepowaniu
    strona X moze powolac sie skutecznie na przedawnienie? Czy osoba Y moze
    domagac sie jeszcze wydania rzeczy?

    Pozdrawiam,
    Michal Wilk

  • 2. Data: 2004-02-10 18:49:41
    Temat: Odp: Nabycie wlasnosci przez zasiedzenie
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Piszesz niejasno.
    Pan X jeździ furmanką przez łąkę pana Y od 30 lat .
    Przecież z tego powody pan X nie nabywa żadnych praw
    do własności pana Y.
    Rozumiem , że pan Y żyje i cieszy się dobrym zdrowiem !!!!!

  • 3. Data: 2004-02-10 20:12:42
    Temat: Re: Nabycie wlasnosci przez zasiedzenie
    Od: "Michał Wilk" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > do własności pana Y.
    > Rozumiem , że pan Y żyje i cieszy się dobrym zdrowiem !!!!!

    A co jest w moim poscie niejasnego? Oczywiscie, ze pan Y zyje, ale to nie ma
    nic do rzeczy w tej sytuacji. A czy z tego, ze ktos "dlugo i spokojnie"
    posiada czyjas nieruchomosc nie wynika nabycie praw do niej? Te kwestie
    wlasnie reguluje instytucja zasiedzenia i to wlasnie jest przedmiotem pytania.

    Jeszcze raz pytam, co jest niejasne, to doprecyzuje.

    Pozdrawiam,
    Michal Wilk