  • 1. Data: 2003-04-09 11:21:31
    Temat: Milczący na przesłuchaniu
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    przesłuchiwany podejrzany nie jest niemową i nie jest analfabetą!

    Po stawieniu się na przesłuchaniu, w charakterze podejrzanego,
    osobnik:
    1. okazuje się DO
    2. nie wypowiada ani jednego słowa
    3. nie podpisuje żadnego dokumentu - ani przedstawionego mu protokołu,
    ani przedstawionych mu zarzutów
    4. po prostu siedzi patrzy na przesłuchującego i czeka na zakończenie
    czynności śledczych (przesłuchania)

    Co można zrobić takiemu delikwentowi?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 2. Data: 2003-04-09 11:52:54
    Temat: Re: Milczący na przesłuchaniu
    Od: "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl>

    >Co można zrobić takiemu delikwentowi?

    Umieszcza się adnotację :"Odmawia złożenia podpisu" i załącza do akt - jest
    to później rozpatrywane przez Sąd w ramach swobodnej oceny dowodów.

  • 3. Data: 2003-04-09 11:57:35
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Czarny" napisał
    >jest to później rozpatrywane przez Sąd w ramach swobodnej oceny dowodów.

    Przepraszam co to jest: swoboda ocena dowodów ?

    --
    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........

  • 4. Data: 2003-04-09 12:05:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Czarny" <k...@i...pan.wroc.pl> napisał w wiadomości

    > Umieszcza się adnotację :"Odmawia złożenia podpisu" i załącza do akt -
    jest
    > to później rozpatrywane przez Sąd w ramach swobodnej oceny dowodów.

    Swoja droga nie moge sie nadziwic po co slucha sie wyjasnien kogos,
    komu prawo pozwala klamac...

    Ja uwazam, ze POWINNO byc tak, ze podejrzanemu powinny przyslugiwac takie
    prawa, jak swiadkowi. Powinen miec prawo obmowy zeznan... no moze poza tym
    iz
    JEDYNIE na wniosek oskazonego oznaby go na swiadka powoklac.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-04-09 12:14:45
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" napisał
    >podejrzanemu powinny przyslugiwac takie prawa, jak swiadkowi.
    Ja czegos nie rozumiem (moze dlatego ze z prawem nieobeznanym)

    Co z Art. 300 KPK ? nie ma tu zastosowania?

    "należy pouczyć podejrzanego o jego uprawnieniach: do składania wyjaśnień,
    do odmowy składania wyjaśnień "

    --
    Pozdrowionka śle Cray
    ..........::::::::::@::::::::::..........

  • 6. Data: 2003-04-09 14:28:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > przesłuchiwany podejrzany nie jest niemową i nie jest analfabetą!
    >
    > Po stawieniu się na przesłuchaniu, w charakterze podejrzanego,
    > osobnik:

    Tak na marginesie:
    przesłuchiwać to można świadka,
    a w charakterze podejrzanego to raczej się składa wyjaśnienia

  • 7. Data: 2003-04-09 15:51:13
    Od: s...@g...pl (Sebastian D-D)

> [...]

    Tak na marginesie:
    przesłuchiwać to można świadka,
    a w charakterze podejrzanego to raczej się składa wyjaśnienia

    jedno drugiemu nie przeczy !

  • 8. Data: 2003-04-09 16:22:01
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Tak na marginesie:
    > przesłuchiwać to można świadka,
    > a w charakterze podejrzanego to raczej się składa wyjaśnienia

    Tak na marginesie... to trzeba wiedziec, ze przesluchanie

    jest tylko forma przeprowadzania okreslonego srodka

    dowodowego - zeznan swiadka lub wyjasnien oskarzonego/podejrzanego.

    Konrad

  • 9. Data: 2003-04-09 16:52:54
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Tak na marginesie:
    > przesłuchiwać to można świadka,
    > a w charakterze podejrzanego to raczej się składa wyjaśnienia

    mozna przesluchiwac i swiadka mozna przesluchiwac tez podejrzanego. status
    obu jest zupelnie inny. wynika z kpk.i ta problemyatyka raczej juz zostala z
    "grubsza" wyjasniona w tym watku. swiadek sklada zeznania, podejrzany
    wyjasnienia.

    ssj5

  • 10. Data: 2003-04-10 09:09:13
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obu jest zupelnie inny. wynika z kpk.i ta problemyatyka raczej juz zostala
    > "grubsza" wyjasniona w tym watku. swiadek sklada zeznania, podejrzany

    Tylko ze ja nie rozumie po co sluchac kogos, kto ma prawo klamac...

    Czy ine wystarczyloby, bdyby oskarzony mial prawo skladania wniioskow
    i zeznawania jako swiadek we wlasnej sprawie ?

    Boguslaw