  • 21. Data: 2022-02-03 17:23:58
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 10:39, Olin pisze:

    > Istnieją dane, jaki procent zaszczepionych i nieszczepionych chodzi bez
    > masek i zaraża?

    Nie ma też danych do jakich zakładów pracy chodzą, czy więcej pokłutycz
    czy nieszczepów jeżdzi metrem i w cholerę innych rzeczy. Co nie znaczy
    że jak widzać, że nie działa to możemy powiedzieć, że cuj tam - może to
    dlatego, że zaszczepieni częsciej chodzą do fryzjera a niezaszczepieni
    na piwo.

    > Twierdzisz, że szczepieni bardziej beztroscy, ale na jakiej podstawie, poza
    > własnym przekonaniem?

    Na podstawie własnych doświadczeń, zasady kompensacji ryzyka, oraz tego,
    że jakoś "ujemną skuteczność" wypadałoby wyjaśnić nie przyjmując, że
    zakażasz się szczepionkami. Rzucam ci koło ratunkowe;)

    >>> https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vyGm_zdue2aP
    IyuNiV-0oVboBgS11XE1/edit?usp=sharing&ouid=115622087
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    > Nie bardzo rozumiem, jak to porównywać, bo grafika dotyczyła IV fali, a ja
    > zajmowałem się zgonami do końca 2020.

    Czyli doskonale - wziałeś dane z różnych źródeł, różnych okresów i
    wyszło ci inaczej. No kurwa jak? ;)

    > Mogę za to policzyć współczynniki korelacji zgony vs % szczepionych dla
    > danych z grafiki, tylko trzeba kogoś sumiennego, żeby je wklepał do
    > tabelki, a ja zajmę się resztą. Na pewno pali Cię ciekawość, więc chętnie
    > to zrobisz w kolumnach B i C. Ja zajmę się resztą.

    Nie chce mi się.

    > Mamy już dane o PBK, więc łatwo będzie sprawdzić, jak korelują się zgony z
    > PKB i czy lepiej niż ze szczepieniami.

    https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-d
    eaths-of-covid-19-per-million-people-vs-gdp-per-capi
    ta?zoomToSelection=true&country=ALB~AUT~BLR~BEL~BIH~
    BGR~HRV~CYP~CZE~DNK~EST~FIN~FRA~DEU~GRC~HUN~ISL~IRL~
    ITA~OWID_KOS~LVA~LTU~LUX~MLT~MDA~MNE~NLD~MKD~NOR~POL
    ~PRT~ROU~RUS~SMR~SRB~SVK~SVN~ESP~SWE~CHE~UKR~GBR

    Masz. Chociaż tak samo z dupu jak twój wykres - tam porównujesz tylko 14
    dni a więc różne fazy fali w różnych krajach, tu cały okres jak lubi
    minister - a to też niewiele mówi. Widzisz, że choćby samym okresem da
    się nieżle manipulować.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 22. Data: 2022-02-03 17:33:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 11:39, Olin pisze:

    > Wzionem zakażenia 1-1-2022 do 31-1-2022
    > ogółem: 805 037
    > zaszczepieni: 458 735 (56.98%)
    >
    > Zaszczepionych w Polsce 57.32%
    >
    > W czym rzecz?

    Absolutnie nie ma powodu do obaw. Te liczby tylko potwierdzają
    skuteczność szczepionki i to że nie odbiega ona znacznie od
    deklarowanych 96%. Wszystko jest ok.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 23. Data: 2022-02-03 17:40:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 13:18, Olin pisze:
> [...]
    pg&name=large

    > Coś ten Robert nie bardzo z rachunkami, bo z danych ministerstwa wynika, że
    > od 24.01.2022 do 31.01.200 mamy 59.06% zaszczepionych wśród zakażonych, a
    > nie 60.8%.
    > 2 pkt. % między 59% i 57% to nie żadna przepaść, a jest jeszcze kwestia,
    > kto chadza się testować, bo szury raczej nie są nadreprezentowane, gdyż
    > ufają folii oraz św. Andrzejowi Boboli.

    Ciebie to coś w głowę uwiera - my tu dyskutujemy o tym czy jest bliżej
    100% czy zera a ty dyskutujesz o pojedynczych punktach procentowych i
    jesteś kurwa szczęścliy że wśród zaszczepionych jest o całe 0,34% mniej
    "nowych przypadków" niż jakby szczepionka miała skuteczność równe zero
    procent? Już pomijam, że w nieco innym okresie czasowym rzeczywiście
    wychodzi "ujemna skuteczność"

    Co do testów, to chodzą na nie ci bardziej naiwni - co poszli do lekarza
    bo myśleli że dostaną poradę i l4 a dostali skierowanie na areszt
    domowy. Ciężko powiedzieć czy szury są nadreprezentowane - z jednej
    strony mają awersję do lekarzy, z drugiej nieszury są statystycznie
    bardziej ogarnięci i wiedzą, że się dzwoni na tereporadę do luxmedu
    wziąć l4 a jak ktoś ciekawy to se zrobi test apteczny bez aresztu.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 24. Data: 2022-02-03 18:35:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2022 11:39:58 +0100, Olin wrote:
> [...]
    =3761

    > Wzionem zakażenia 1-1-2022 do 31-1-2022
    > ogółem: 805 037
    > zaszczepieni: 458 735 (56.98%)
    >
    > Zaszczepionych w Polsce 57.32%

    jest w tym jedna rzecz ciekawa.
    w styczniu 22 8 tys zgonow na 800 tys zakazen.
    w grudniu 2021 13k zgonow na 550 tys zakazen.

    Omikron zamienia covida w cos o szkodliwosci zwykłej grypy?

    Bo szczepionka raczej wiele nie zmienila - niewielki % zaszczepionych
    przybylo. Choc smiertelnosc istotnie redukuje.

    No chyba, ze to skutek 3-ciej dawki ... ale nie, proporcje zgonow obu
    grup podobne w obu miesiacach.

    No chyba ze ... na smiertelne ofiary nowej fali musimy poczekac ze 2
    tygodnie ...

    J.

  • 25. Data: 2022-02-03 18:47:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 18:35, J.F pisze:

    > jest w tym jedna rzecz ciekawa.
    > w styczniu 22 8 tys zgonow na 800 tys zakazen.
    > w grudniu 2021 13k zgonow na 550 tys zakazen.
    >
    > Omikron zamienia covida w cos o szkodliwosci zwykłej grypy?

    Może zwykłej to nie, ale przecież już chyba nikt nie przeczy że omikron
    jest łagodniejszy. Widać po zachorowaniach i zgonach wszędzie.

    > No chyba ze ... na smiertelne ofiary nowej fali musimy poczekac ze 2
    > tygodnie ...

    Powinny już być od pięciu dni. na razie płasko.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 26. Data: 2022-02-03 22:10:59
    Od: n...@o...pl

    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Może zwykłej to nie, ale przecież już chyba nikt nie przeczy że omikron
    > jest łagodniejszy. Widać po zachorowaniach i zgonach wszędzie.

    Nikt.
    Więc możesz śmiało zrobić tabelkę ze zgonami od stycznia. Sprawdzimy korelację
    z PKB i z % wyszczepień :).

  • 27. Data: 2022-02-04 10:42:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Feb 2022 17:23:58 +0100, Shrek napisał(a):

    > Na podstawie własnych doświadczeń, zasady kompensacji ryzyka, oraz tego,
    > że jakoś "ujemną skuteczność" wypadałoby wyjaśnić nie przyjmując, że
    > zakażasz się szczepionkami. Rzucam ci koło ratunkowe;)

    Nie jesteś pierwszą osobą, która uważa, że "jest tak, jak mi się wydaje".

    > Czyli doskonale - wziałeś dane z różnych źródeł, różnych okresów i
    > wyszło ci inaczej. No kurwa jak? ;)

    Nie czytasz i nie ogarniasz. Policzyłem korelację "zgony do końca 2020" vs
    "PKB" dla krajów UE. Wtedy nikt nie był zaszczepiony. Wyszło, że związku
    żadnego nie ma. Przez rok raczej niż się w tej kwestii nie zmieniło.
    Staś Pytalski zgłaszał absurdalne zastrzeżenia, ale zrozumiał, o co chodzi.

    > Nie chce mi się.

    Tego się spodziewałem. Łatwiej pisać kilometrowe posty niż poklepać 10-15
    minut w klawiaturę.
    Staś Pytalski zamilkł, kiedy proponowałem mu dwa razy, że sprawdzimy jego
    przypuszczenia na liczbach.

> [...]
    ~PRT~ROU~RUS~SMR~SRB~SVK~SVN~ESP~SWE~CHE~UKR~GBR

    > Masz. Chociaż tak samo z dupu jak twój wykres -

    No i jaki współczynnik korelacji?
    To są dane aktualne i populacje zaszczepione. Co ja poradzę, że kraje
    bogate chętniej się szczepią? Pewnie dlatego są bogate, bo mądrzejsze, a
    mądrzy się szczepią.
    Skoreluj zgony z PBK, a potem zgony z % zaszczepionych, to coś tam będziemy
    wiedzieć, choć od rozpoczęcia szczepień już nie można mieć "czystej"
    korelacji zgony vs PKB.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2022-02-04 11:19:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Feb 2022 10:42:50 +0100, Olin wrote:

> [...]
    > żadnego nie ma. Przez rok raczej niż się w tej kwestii nie zmieniło.
    > Staś Pytalski zgłaszał absurdalne zastrzeżenia, ale zrozumiał, o co chodzi.

    No coz - poziom opieki lekarskiej jest rozny, tym niemniej - jak widac
    "lepsze" kraje siekl wirus mocno, a u nas respiratorow nie zabraklo.

    Ale ... koncowka 2020 - smiertelnosc ogolna wzrosla u nas dwukrotnie.
    Polowe wzrostu dalo sie przypisac Covid, a druga polowa nieznana.
    Covid niewykryty, czy skutek ogolnej zapasci sluzby zdrowia?
    W NY szacowano podobnie - jedni tam maja dobre ubezpieczenie, inni
    kiepskie, znajdowano denata to juz nikt na covid nie testowal.
    I spora czesc ofiar niewykryta.

    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    Byl podobny wzrost w Belgii, Austrii, Francji, Wegrzech, Szwecji,
    Szwajcarii,
    a nie bylo w Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Izraelu, Norwegii.

    A w Portugalii przesunelo sie na styczen.

    Czyli tez brak korelacji z PKB?

    J.

  • 29. Data: 2022-02-04 12:32:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.02.2022 22:53, n...@o...pl wrote:
    > Tak nawiasem przymus i tak jest lepszy niż odmówienie pomocy lekarskiej
    > wszystkim szurom

    A dlaczego by po prostu nie wypisać z NFZ wszystkich którzy nie chcą się
    zaszczepić? Rozwiązanie proste żeby nie napisać prostackie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2022-02-04 12:54:52
    Temat: Re: Antyszczepionkowców jest tyle samo w elektoracie PiS co PO UŚWIADOM TO SOBIE
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-31-stycznia-2022 o 11:38, Kviat pisze:
    > W dniu 31.01.2022 o 10:26, _Master_ pisze:
    >>

    > Wątpię.

    To Twój problem. Są na to badania.

    Żyj w swojej bańce i nie przyjmuj do wiadomości FAKTÓW.