  • Data: 2004-12-14 21:24:20
    Temat: Import i brak autoryzacji u oficjalnego dystrybutora w PL
    Od: "E.W" <i...@4...com(USUŃ)> szukaj wiadomości tego autora

    Witam. Dzis w Agencji Celnej, obslugujacej moja firme, dostalem info, ze moj
    import elektroniki z USA moze sie zakonczyc na podstawie jednej decyzji w
    Urzedzie Celnym, poniewaz podobno czesto wymagaja jakiejs umowy licencyjnej
    z producentem w PL (choc pracowniczka agencji nie byla pewna czy dokladnie
    "umowa licencyjna" czy inna) , ktora mi pozwala na handel przedmiotami z
    umieszczonym na nich logo innych firm. Chodzi o sprowadzanie przedmiotow
    takich producentow jak Canon, NIKON, Fuji bez zgody tych ze firm,
    funkcjonujacych w PL. Czy sa faktycznie jakies ograniczenia prawne w PL,
    ktore zabraniaja mnie importowac i sprzedawac towar z umieszczonym na nim
    logo, nalezacym do tych firm, bez ich zgody ?
    Wiem na pewno ze w wielu krajach, w tym w USA taki produkt jest okreslany
    jako "Gray Product" i mozna swobodnie nim handlowac, ale producent nie
    bierze na siebie obowiazku odnosnie realizacji gwarancji , przestrzega przed
    ewentualnym niskim poziomem obslugi realizowanej przez nieautoryzowanego
    dystrybutora i t.d. , ale zadnych restrykcji nie ma.

    Gdzie moge znalezc info dotyczace tego tematu ? Prawo celne , handlowe?

    Dziekuje za kazda sugestie i info. Pozdrawiam