  • Data: 2007-12-10 12:27:59
    Temat: I znowu spadek....
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hi!

    Sprawa dotyczy kolegi... Oto jego opis sytuacji:
    05.02.2007 r umarła moja mama. Przed śmiercią wzięła kredyt. Od chwili
    wzięcia kredytu do śmierci nie minęło 30 dni więc bank twierdzi, że nie
    uprawomocniło sie ubezpieczenie kredytu i rodzina powinna go zwrócić.
    Przeczytaliśmy z moim rodzeństwem, że aby uniknąć spłaty tego kredytu
    (żadne z nas nie dostało tych pieniędzy) powinniśmy u notariusza odrzucić
    prawo do spadku.
    Kiedy to zrobiliśmy nasz wujek (brat mamy) poinformował nas, że miał z
    naszą mamą niepisaną umowę na obracanie jego akcjami i mama posiada jego
    rachunek maklerski. My wiemy dzisiaj, że to prawda i nikt z nas nie rości
    do tych akcji żadnych pretensji.
    Wujek myślał, że kiedy my odrzucimy spadek to automatycznie on stanie sie
    spadkobiercą, wybierze swoje akcje, spłaci kredyt naszej mamy. Nie
    wiedział, że w takim przypadku spadkobiercami stają się córka mojego brata
    oraz 2-letni syn mojej siostry.
    O ile nie byłoby problemów z tym aby prawa do spadku zrzekła się
    pełnoletnia córka mojego brata, o tyle problem jest z małoletnim synem
    mojej siostry, który zamieszkuje z moją siostrą we Włoszech - w Polsce nie
    figuruje w żadnych urzędach.
    Zrzeczenie się spadku w imieniu małoletniego wymaga założenia sprawy w
    sądzie i wszelkimi trudnościami związanymi z tym, że siostra mieszka we
    Włoszech.
    Co zrobić by móc zrealizować akcje mojego wujka? Mamy do siebie zaufanie i
    obojętne jest kto uzyska do tego prawo. Wujek wolałby aby to było któreś z
    nas - on mieszka w Niemczech ponadto stałby sie spadkobiercą wspólnie ze
    swoją siostra, z którą nie pozostaje w dobrych stosunkach. W tej chwili -
    jeśli dobrze rozumiem - spadkobiercami są córka mojego brata oraz małoletni
    syn mojej siostry. Co zrobić aby prawo do spadku uzyskało jedno z nas -
    dzieci naszej mamy skoro zrzekliśmy sie prawa do spadku?

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl