    From: "Zwoj" <w...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Duży może więcej? [długie]
    Date: Tue, 1 Jun 2004 16:13:43 +0200

    Witam serdecznie,

    Pozwolę sobie opsać przygodę która spotkała mego znajomego. Prosił mnie o
    radę co z tym dalej zrobić, ale nie jestem prawnikiem i moje grzebanie po
    kodeksach wielkiego rezultatu nie przyniosło
    Może ktoś coś doradzi, jeśli nie to po prostu napiszcie co o tym myślicie.

    Taki sobie problemik natury moralno-prawnej.

    Cytuję jego słowa:

    Cytat:
    W związku z koniecznością nabycia specjalizowanych narzędzi [znajomy
    jest właścicielem warsztatu samochodowego przyp.], postanowiliśmy rozważyć
    możliwość ich odkupienia od dużej firmy (były to narzędzia używane,
    częściowo niesprawne.

    Spodziewaliśmy się, iż cena nie powinna przekroczyć 50% ceny
    rynkowej).
    Firma zgodziła się odsprzedać pod warunkiem wykonania wyceny przez
    rzeczoznawcę i obciążenia tą wyceną nas.
    Przystaliśmy na takie warunki spisując odpowiednie oświadczenie.

    Niestety, koszt wyceny okazał się nadspodziewanie wysoki a łączna
    wartość usługi wyceny i samych narzędzi przekroczyła wartość sklepową nowych
    narzędzi. W związku z powyższym nie zdecydowaliśmy się na zakup.

    Ale oczywiście "słowo się rzekło..." koszty wyceny trzeba było pokryć.
    Nie mamy co do tego wątpliwości ani żalu.

    Jednakże, niezwłocznie po naszej rezygnacji, narzędzia zostały
    sprzedane innej firmie-nazwijmy ją X (chociaż dotychczas nikt nie wykazywał
    najmniejszego zainteresowania). I tu pojawia się problem-firma X nie musiała
    ponosić kosztów wyceny i w takim wypadku oferta cenowa była dużo bardziej
    korzystna.

    Zdaję sobie sprawę, że podpisaliśmy oświadczenie o pokryciu kosztu
    wyceny, w jakiś sposób czujemy się oszukani - i nie wiemy czy takie
    postępowanie jest zgodne z literą prawa?

    I co o tym myślicie?

    ---
    Pozdrawiam

    Zwoj