  • 1. Data: 2008-03-11 21:11:35
    Temat: Czy można zrobić fotokopię całych akt w postępowaniu przygotowawczym?
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    Czy można przyjść z aparatem fotograficznym i zrobić zdjęcia akt w
    postępowaniu przygotowaczym, oczywiście z wnioskiem o fotokopię akt w
    czasie zaznajamiania się z teścia akt?

    Wiem, że postępowanie jest tajne do chwili wniesienia oskarżenia do
    sądu, ale chciałbym zarejestrowac dokładnie akta.

  • 2. Data: 2008-03-11 23:29:23
    Temat: Re: Czy można zrobić fotokopię całych akt w postępowaniu przygot
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    Wolno - za zgodą prowadzącego postępowanie - art. 156 par. 5 kpk.

  • 3. Data: 2008-03-11 23:34:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AmtoPm" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Wiem, że postępowanie jest tajne do chwili wniesienia oskarżenia do
    > sądu, ale chciałbym zarejestrowac dokładnie akta.

    Akta przeważnie nie są tajne, a jedynie objęte tajemnicą. nie wolno
    rozpowszechniać ich treści, ale nie sporządzać odpisów. Moim zdaniem, skoro
    masz prawo zapoznać się, to masz również prawo sfotografować, bo to forma
    czynienia zapisków, ale spotkałem sie z różnymi interpretacjami w tym
    zakresie.

  • 4. Data: 2008-03-12 00:46:02
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    AmtoPm pisze:
    > Czy można przyjść z aparatem fotograficznym i zrobić zdjęcia akt w
    > postępowaniu przygotowaczym, oczywiście z wnioskiem o fotokopię akt w
    > czasie zaznajamiania się z teścia akt?

    Przygotuj się, że możesz otrzymać odmowę. Zażądaj wtedy podstawy. Było
    kilkukrotnie na grupie, poszukaj.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 5. Data: 2008-03-13 09:49:23
    Od: wombi <w...@o...eu>

    AmtoPm pisze:
> [...]
    >
    > Wiem, że postępowanie jest tajne do chwili wniesienia oskarżenia do
    > sądu, ale chciałbym zarejestrowac dokładnie akta.

    Przeczytaj wątek z 07.03.2008 pt. "Fotografowanie akt"

  • 6. Data: 2008-03-15 20:38:35
    Od: bungo <b...@g...pl>

    AmtoPm pisze:
> [...]
    >
    > Wiem, że postępowanie jest tajne do chwili wniesienia oskarżenia do
    > sądu, ale chciałbym zarejestrowac dokładnie akta.

    alez oczywiscie ze mozna, to tylko forma robienia notatek ze sprawy.
    Patrz: http://www.rp.pl/artykul/107015.html

    Warunek: notatki robi strona, reszta za zgoda sadu; podobnie w
    postepowaniu przygotowawczym za zgoda prokuratora.

    Postepowanie nie jest tajne, za wyjatkiem postepowan w sprawach
    szczegolnych (np. obronnosc panstwa itp) po prostu akt nie udostepnia
    sie wszystkim i nie od razu..

    pozdrawiam
    Bungo