  • 1. Data: 2005-02-07 19:21:05
    Temat: Czy można odebrać darowiznę?
    Od: "jedrek77" <jedrek77/nospam/@wp.pl>

    Mam takie pytanie.Kiedy mozna odebrać obdarownej osobie część domu/akt
    notarialny został już sporządzony na obdarowaną i jest wpisana do księgi
    wieczystej/To nie dotyczy bezpośrednio mnie ale moje przyjaciólki,której
    ojciec chce odebrać już podarowaną część.ojeciec jej żyje w konkubinacie z
    mlodą osobą z którą ma dziecko i ona podejrzewa że to za jej namową tak
    chce uczynić,tym bardziej że on jest w tej chwili bardzo chory/ma raka/.Ona
    jest załamana,bo włożyła dość sporo swoich pieniędzy na remontowaną swoją
    część.

  • 2. Data: 2005-02-07 19:39:19
    Temat: Re: Czy można odebrać darowiznę?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jedrek77" <jedrek77/nospam/@wp.pl> napisał w wiadomości

    Ojciec musiał by dowieść rażącej niewdzięczności obdarowanej.

  • 3. Data: 2005-02-07 19:42:29
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    jedrek77 <jedrek77/nospam/@wp.pl> wrote:

    > Mam takie pytanie.Kiedy mozna odebrać obdarownej osobie czę?ć domu
    [...]

    W przypadku razacej niewdziecznosci. Patrz bogate orzecznictwo do
    art. 898 i nast KC.

    > Ona jest załamana,bo włożyła do?ć sporo swoich pieniędzy na remontowaną
    > swoją czę?ć.

    Nie ma za bardzo powodu o ile w miare dobrze ukladaja sie jej
    stosunki z ojcem, widuja sie choc raz na jakis czas i nie traktuja jak
    wrogowie itp. Z uwagi na chorobe ojca, dobrze jednak by odwiedzila go w
    szpitalu [o ile tego nie zrobila] by nie dawac drugiej stronie pretekstu
    do podnoszenia wlasnie razacej niewdziecznosci - przyjete jednak jest ze w
    takiej sytuacji nastepuje kontakt z rodzina.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl